Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par skidor för både pist och ski-touring, den gyllende kompromissen!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjugo7" data-source="post: 1334578" data-attributes="member: 191420"><p>Om jag var i din situation så skulle jag behålla mina Tecton bindnigar och byta ut Rossingol Sender 118 mot ett par Atomic Bent Chetler 120. </p><p>Det ger en viktbesparing på 350g per fot vilket är klart signifikant och det skulle gå att stå på i princip lika bra.</p><p>Observera att ingen av åvanstående skidor är några fantastiska pistskidor, men mitt intresse av att åka pist är i princip obefintligt.</p><p></p><p>Sen så väger Tectom bindningen 600g/par. En snabb koll ger att Look pivot väger 1250g/ par och Marker griffon 1015g/par.</p><p>Ta vilka skidor du känner för och skruva på ett par Tectonbindningar så har du redan där huvuddelen av rimligt möjlig viktbesparing och gör ingen kompromiss alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjugo7, post: 1334578, member: 191420"] Om jag var i din situation så skulle jag behålla mina Tecton bindnigar och byta ut Rossingol Sender 118 mot ett par Atomic Bent Chetler 120. Det ger en viktbesparing på 350g per fot vilket är klart signifikant och det skulle gå att stå på i princip lika bra. Observera att ingen av åvanstående skidor är några fantastiska pistskidor, men mitt intresse av att åka pist är i princip obefintligt. Sen så väger Tectom bindningen 600g/par. En snabb koll ger att Look pivot väger 1250g/ par och Marker griffon 1015g/par. Ta vilka skidor du känner för och skruva på ett par Tectonbindningar så har du redan där huvuddelen av rimligt möjlig viktbesparing och gör ingen kompromiss alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ett par skidor för både pist och ski-touring, den gyllende kompromissen!!
Tillbaka
Topp