Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett riktigt jobb i en snömiljö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibumwannabe" data-source="post: 912262" data-attributes="member: 67733"><p>Luktar lite finans och konsult utav denna rekommendation. Sök (och fa) istället ett \"helt vanligt jobb\" pa nagon firma utanför finans och konsult sektorn i Schweiz istället. Du far naturligtvis inte lika bra pröjs som i finans och konsult sektorn men du slipper \"brat-hänget\" i Zürich och Engelberg (sagt med en smiley men med ett stänk av allvar) och har tid och ork att aka skidor varje helg (vilket du antagligen inte har om du jobbar inom finans eller som konsult). Nackdelen är att du inte kan aka Porsche till Engelberg för att köra uppkört puder (det kan jag leva med). Fördelen är att du lär känna Schweizare som tar med dig till alla sma pärlor utan puderhets.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibumwannabe, post: 912262, member: 67733"] Luktar lite finans och konsult utav denna rekommendation. Sök (och fa) istället ett \"helt vanligt jobb\" pa nagon firma utanför finans och konsult sektorn i Schweiz istället. Du far naturligtvis inte lika bra pröjs som i finans och konsult sektorn men du slipper \"brat-hänget\" i Zürich och Engelberg (sagt med en smiley men med ett stänk av allvar) och har tid och ork att aka skidor varje helg (vilket du antagligen inte har om du jobbar inom finans eller som konsult). Nackdelen är att du inte kan aka Porsche till Engelberg för att köra uppkört puder (det kan jag leva med). Fördelen är att du lär känna Schweizare som tar med dig till alla sma pärlor utan puderhets. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ett riktigt jobb i en snömiljö
Tillbaka
Topp