Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ett till par skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1075865" data-attributes="member: 155279"><p>[USER=157979]@TintinB[/USER] Grymt svar hurrudu!</p><p></p><p>Jag vill gärna veta mer!</p><p>Jag är 192cm, väger lite under 80kg och är 22 år, jag har åkt sedan jag va 3 och jag åker mer än 3 veckor per år.</p><p></p><p>Helst åker jag puder, men har börjat älska piståkningen rejält igen.</p><p></p><p>Jag skulle säga att min teknik är rätt bra, långt över medel, men långt långt långt från ett proffs.</p><p></p><p>Det var längesedan jag ägde ett par rena carvning-skidor. Det har blivit mest twintips och puderskidor senast åren. När mina puderlagg sprack i vintras och jag hade 7 dagar kvar av resan så hörde jag pistskidor 3 av dagarna, när jag visste att det bara skulle bli piståkning. 2 Salomon och 1 Rossignol, oklart på modellerna. Tror en var X-Pro, och den gillade jag, det längsta och dyraste dom hade, men det kanske finns bättre?</p><p>Innan dess hade jag bara åkt på mina Soul 7 i pisten, vilka är underbara i pisten jämfört med andra 108 under foten, men det var ändå så sjukt stor skillnad.</p><p></p><p>Nu ska jag ju åka skidor 6-8 månader i vinter och tänkte att det var dags att köpa mig ett par pistskidor så jag kan kötta lite fina svängar. </p><p></p><p>Det jag gillar i pisten är väl rättså hög fart och stora svängar så armbågarna tar i snön, men även kunna göra lite snabba snärta svängar. </p><p></p><p>Vet dock inte om en raceskida med 190cm längd och är till för storslalom och störtlopp i 150 blås är något för mig. Tror mer på något runt 175 kanske, för att kunna göra de fina svängarna, men vad vet jag.</p><p></p><p>FKS 140 är ju stor del i metall, men med lite plastdetaljer. Riktigt rejäla i mina ögon, jämfört med, låt oss säga, Marker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1075865, member: 155279"] [USER=157979]@TintinB[/USER] Grymt svar hurrudu! Jag vill gärna veta mer! Jag är 192cm, väger lite under 80kg och är 22 år, jag har åkt sedan jag va 3 och jag åker mer än 3 veckor per år. Helst åker jag puder, men har börjat älska piståkningen rejält igen. Jag skulle säga att min teknik är rätt bra, långt över medel, men långt långt långt från ett proffs. Det var längesedan jag ägde ett par rena carvning-skidor. Det har blivit mest twintips och puderskidor senast åren. När mina puderlagg sprack i vintras och jag hade 7 dagar kvar av resan så hörde jag pistskidor 3 av dagarna, när jag visste att det bara skulle bli piståkning. 2 Salomon och 1 Rossignol, oklart på modellerna. Tror en var X-Pro, och den gillade jag, det längsta och dyraste dom hade, men det kanske finns bättre? Innan dess hade jag bara åkt på mina Soul 7 i pisten, vilka är underbara i pisten jämfört med andra 108 under foten, men det var ändå så sjukt stor skillnad. Nu ska jag ju åka skidor 6-8 månader i vinter och tänkte att det var dags att köpa mig ett par pistskidor så jag kan kötta lite fina svängar. Det jag gillar i pisten är väl rättså hög fart och stora svängar så armbågarna tar i snön, men även kunna göra lite snabba snärta svängar. Vet dock inte om en raceskida med 190cm längd och är till för storslalom och störtlopp i 150 blås är något för mig. Tror mer på något runt 175 kanske, för att kunna göra de fina svängarna, men vad vet jag. FKS 140 är ju stor del i metall, men med lite plastdetaljer. Riktigt rejäla i mina ögon, jämfört med, låt oss säga, Marker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ett till par skidor?
Tillbaka
Topp