Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ett till par skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TintinB" data-source="post: 1078874"><p>Det jag menar är att vanliga pistskidor är gjorda för turiståkning vilket inte är så hård åkning och därför så brukar tillverkaren inte bry sig så mycket om hur man skruvar dit bindningen och då brukar det bli en del glapp som man känner av även som medelbra åkare men man tänker inte på det. Om man har ett par raceskidor så har dom inte samma sätt att fästa bindningen för man brukar skruva dom direkt i skidan och då blir det inte lika mycket glapp. Detta glappet kan verka väldigt obehaglig runt 80 km/h som man som bra skidåkare brukar komma upp i utan problem. Anledningen för att jag tycker att man ska gå på ett par junior raceskidor är för att som kickar inte tillbaka lika mycket som senior skidorna och är mycket billigare och är mycket trevligare i en pist än ett par senior raceskidor. Ett tips är att kolla på blocket i göteborgs området för där har dom en alpinklubb(väst alpin) som lägger ut mycket bra utrustning som knappt är använt en hemsida som är värd att kolla är <a href="http://www.xspo.de/en/s/original-fis-race-skis" target="_blank">http://www.xspo.de/en/s/original-fis-race-skis</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TintinB, post: 1078874"] Det jag menar är att vanliga pistskidor är gjorda för turiståkning vilket inte är så hård åkning och därför så brukar tillverkaren inte bry sig så mycket om hur man skruvar dit bindningen och då brukar det bli en del glapp som man känner av även som medelbra åkare men man tänker inte på det. Om man har ett par raceskidor så har dom inte samma sätt att fästa bindningen för man brukar skruva dom direkt i skidan och då blir det inte lika mycket glapp. Detta glappet kan verka väldigt obehaglig runt 80 km/h som man som bra skidåkare brukar komma upp i utan problem. Anledningen för att jag tycker att man ska gå på ett par junior raceskidor är för att som kickar inte tillbaka lika mycket som senior skidorna och är mycket billigare och är mycket trevligare i en pist än ett par senior raceskidor. Ett tips är att kolla på blocket i göteborgs området för där har dom en alpinklubb(väst alpin) som lägger ut mycket bra utrustning som knappt är använt en hemsida som är värd att kolla är [URL]http://www.xspo.de/en/s/original-fis-race-skis[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ett till par skidor?
Tillbaka
Topp