Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Extrem AK4
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 11972" data-attributes="member: 13245"><p>Jag tycker Extrem borde tänka om. Enligt egen utsago vill de göra krispiga skidor och gör till och med reklam för att de inte kar någon metall i sina lagg. Rent allmänt gillar jag inte lagg där en stor del av den struktrella styvheten baseras på ett glaslaminat.</p><p></p><p>Dessutom är den där Stealth-capen rena löjet. Jag har inte tetat just AK-4, men alla andra Extremlagg jag provat har bara kännts skakiga, fladdrig och allmänt döda. Någonstanns mellan dödsryckningar och likstelhet, kanska man kan säga.</p><p></p><p>Det är synd och skam, nu när vi faktiskt har en Svensk skidtillverkare. Jag skulle kunna tänka mig att designa en HitMe-promodel om de skulle klara att bygga en torsionsboxskida, med riktiga sidokanter, mm. Om de nu insisterar på att undvika metallen har jag en ide på att laminera in en slags PEEK-kolfiber-platta istället. Nu byggs till och med en och annan störtloppsskida utan metall, så jag skall inte var omöjlig.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 11972, member: 13245"] Jag tycker Extrem borde tänka om. Enligt egen utsago vill de göra krispiga skidor och gör till och med reklam för att de inte kar någon metall i sina lagg. Rent allmänt gillar jag inte lagg där en stor del av den struktrella styvheten baseras på ett glaslaminat. Dessutom är den där Stealth-capen rena löjet. Jag har inte tetat just AK-4, men alla andra Extremlagg jag provat har bara kännts skakiga, fladdrig och allmänt döda. Någonstanns mellan dödsryckningar och likstelhet, kanska man kan säga. Det är synd och skam, nu när vi faktiskt har en Svensk skidtillverkare. Jag skulle kunna tänka mig att designa en HitMe-promodel om de skulle klara att bygga en torsionsboxskida, med riktiga sidokanter, mm. Om de nu insisterar på att undvika metallen har jag en ide på att laminera in en slags PEEK-kolfiber-platta istället. Nu byggs till och med en och annan störtloppsskida utan metall, så jag skall inte var omöjlig. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Extrem AK4
Tillbaka
Topp