Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem besluts ångest skidköp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johisco" data-source="post: 933584" data-attributes="member: 127900"><p>Jag skulle väl sagt Kendon alla gånger eftersom jag tycker den är så fantastisk men inser att det du frågar efter är inte riktigt dess starkaste kort. Kendon är grym i hög fart nedför en svart pist. Den bara mörsar på oavsett underlag men är samtidigt extremt lätt att kontrollera och ger omedelbar respons på det man gör.</p><p></p><p>Men... det känns inte som det är rejält hög fart nedför branta pister du frågar efter. I park och i lugnare backar när du tar hand om sonen bör du nog ha någon lite "softare" skida. Tror Kendon blir fel. </p><p></p><p>Tror du ska gå på aningen bredare skida än Kendo för att du ska få stabiliteten du frågar efter när du kör i uppkörd och lite pucklig pist. Samtidigt lite mjukare så att den blir mer "rolig" i lägre fart. Kanske rocker fram samt bak men inte full.</p><p></p><p>Sen vet jag inte om det här med Kendo och "all mountain". Har åkt på en jäkla massa bra pistskidor senaste tre åren och ingen har, i mitt tycke, spöat Kendon. Skulle nog säga att det är en pistskida/storslalomskida. Klart det går att åka utanför pisten om man verkligen vill men det kan man med mina gamla racelagg med 65mm i midja också...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johisco, post: 933584, member: 127900"] Jag skulle väl sagt Kendon alla gånger eftersom jag tycker den är så fantastisk men inser att det du frågar efter är inte riktigt dess starkaste kort. Kendon är grym i hög fart nedför en svart pist. Den bara mörsar på oavsett underlag men är samtidigt extremt lätt att kontrollera och ger omedelbar respons på det man gör. Men... det känns inte som det är rejält hög fart nedför branta pister du frågar efter. I park och i lugnare backar när du tar hand om sonen bör du nog ha någon lite "softare" skida. Tror Kendon blir fel. Tror du ska gå på aningen bredare skida än Kendo för att du ska få stabiliteten du frågar efter när du kör i uppkörd och lite pucklig pist. Samtidigt lite mjukare så att den blir mer "rolig" i lägre fart. Kanske rocker fram samt bak men inte full. Sen vet jag inte om det här med Kendo och "all mountain". Har åkt på en jäkla massa bra pistskidor senaste tre åren och ingen har, i mitt tycke, spöat Kendon. Skulle nog säga att det är en pistskida/storslalomskida. Klart det går att åka utanför pisten om man verkligen vill men det kan man med mina gamla racelagg med 65mm i midja också... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem besluts ångest skidköp!
Tillbaka
Topp