Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Extrem-brädor går sönder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Erol" data-source="post: 17837" data-attributes="member: 13475"><p>Det enda jag kan säga är att ProMission ju inte är den vassaste av brädor. Om du frekvent lassar på med dropp på 5 meter och stora spintrick må du ju vara en åkare som tarvar bättre utrustning.</p><p>Jag har kört hårt i nästan 20 dar på min XMC 159 och den är i toppskick. Men 20 dar är ju iofs ingenting.... </p><p></p><p>Min erfarenhet är dock att snowboards över lag verkar ha kass kvalitét, inte att extrem skulle vara sämra än några andra. Själv skulle jag vilja höja ett varningens finger för Scott: både jag och min bror har haft brädor därifrån (en Surface och en Alturis) som pajjat alltför lätt. Också K2:s Elektra verkar ha en tendens att släppa stålkant (den är dock syndigt skön att åka på).</p><p></p><p>De enda brädor jag haft som inte gått sönder var en Gnu (!) och en Nitro, men på den tiden åkte man som en Stockholmsfjortis, och då pajjar inga brädor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erol, post: 17837, member: 13475"] Det enda jag kan säga är att ProMission ju inte är den vassaste av brädor. Om du frekvent lassar på med dropp på 5 meter och stora spintrick må du ju vara en åkare som tarvar bättre utrustning. Jag har kört hårt i nästan 20 dar på min XMC 159 och den är i toppskick. Men 20 dar är ju iofs ingenting.... Min erfarenhet är dock att snowboards över lag verkar ha kass kvalitét, inte att extrem skulle vara sämra än några andra. Själv skulle jag vilja höja ett varningens finger för Scott: både jag och min bror har haft brädor därifrån (en Surface och en Alturis) som pajjat alltför lätt. Också K2:s Elektra verkar ha en tendens att släppa stålkant (den är dock syndigt skön att åka på). De enda brädor jag haft som inte gått sönder var en Gnu (!) och en Nitro, men på den tiden åkte man som en Stockholmsfjortis, och då pajjar inga brädor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Extrem-brädor går sönder?
Tillbaka
Topp