Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Extrem brantåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MADZ" data-source="post: 17276" data-attributes="member: 14510"><p>Jag måste säga att det inte känns som någon nyhet att Extrem satsar på fetingar och hoppskidor. Deras så kallade pistskidor som de kom med i början var inget annat än lössnö skidor för folk som ville åka i 4 cm puder. Skidorna var helt kassa i pisten om man jämförde med andra märken som Völkl, Stökli, m.m. Att de påstår att de först nu börjar satsa på friåknings prylar känns jävligt konstigt. Har själv testat istort sätt varje modell de har kommit ut med och har precis som ovanstående inte fått ett enda bra intryck förutom designen som alltid har varit i världsklass. Jag ska inte såga de nya skidorna innan jag har testat dem men man får hoppas att de duger bättre än de gamla modellerna som enbart dög till brasved. </p><p>Tyvärr så är det inte så lätt att tillverka ett par bra fetingar som de tycks ha trott. Kollar man på de bästa fetingarna på marknaden som Völkl Explosive och Stöckli Asteroid och även de lite smalare Völkl G4, V-Ski Pro och Stöckli Stormrider så är det skidor som är otroligt gedigna med bra kantgrepp och en oerhörd fartstabilitet. Lägg upp grejerna på kant och de sitter som ett lok gör på räls.</p><p></p><p>Jobba på är mitt tips och jag hoppas faktiskt att de om de inte har lyckats än i varje fall gör det i framtiden. Heja Sverige och Extrem!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MADZ, post: 17276, member: 14510"] Jag måste säga att det inte känns som någon nyhet att Extrem satsar på fetingar och hoppskidor. Deras så kallade pistskidor som de kom med i början var inget annat än lössnö skidor för folk som ville åka i 4 cm puder. Skidorna var helt kassa i pisten om man jämförde med andra märken som Völkl, Stökli, m.m. Att de påstår att de först nu börjar satsa på friåknings prylar känns jävligt konstigt. Har själv testat istort sätt varje modell de har kommit ut med och har precis som ovanstående inte fått ett enda bra intryck förutom designen som alltid har varit i världsklass. Jag ska inte såga de nya skidorna innan jag har testat dem men man får hoppas att de duger bättre än de gamla modellerna som enbart dög till brasved. Tyvärr så är det inte så lätt att tillverka ett par bra fetingar som de tycks ha trott. Kollar man på de bästa fetingarna på marknaden som Völkl Explosive och Stöckli Asteroid och även de lite smalare Völkl G4, V-Ski Pro och Stöckli Stormrider så är det skidor som är otroligt gedigna med bra kantgrepp och en oerhörd fartstabilitet. Lägg upp grejerna på kant och de sitter som ett lok gör på räls. Jobba på är mitt tips och jag hoppas faktiskt att de om de inte har lyckats än i varje fall gör det i framtiden. Heja Sverige och Extrem! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Extrem brantåkning?
Tillbaka
Topp