Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Formula 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_Kal" data-source="post: 1295684" data-attributes="member: 32600"><p>Jag måste stämma in i hyllningskören för dessa skidor. Jag testade 182:orna förra veckan i Vemdalen. Jag tycker att de verkligen har lyckats med grafiken; jag testade flera andra par under veckan, men dessa var de enda jag spontant fick komplimanger för. Dessutom är de otroligt roliga att åka på – verkligen en skida som passar mycket bra i Skandinavien med sina kortare pister och inga längre branter. De känns också mer lekfulla och allround än ett par klassiska racetiger eller dylikt. De tilltalar troligen också en annan målgrupp än äldre män i Spyder-jackor som jag normalt ser kör Race-SL; vi är väl fler som vill ha kul med kortsväng. Dessa skulle man inte känna sig bortkommen i parken med.</p><p></p><p>Jag upplevde att man kunde släppa upp dem lite och lägga längre radier med dem, men benen kommer ändå bli trötta. Det enda jag kan säga är att de kanske inte svarar lika mycket som ett par mer klassiska slalomskidor när det blir brant och hårt, men det är att vänta. De passar perfekt in i skiduppställningen om man vill ha ett alternativ för kortsväng. Om du uteslutande åker i de skandinaviska fjällen, har bra kraft i benen och tycker att det är kul med kortsvängar, skulle jag kunna tänka mig att man kan ha dem som sitt enda par, särskilt för att det går att göra lite längre svängar med dem. Jag försökte köpa ett par själv, men de var slutsålda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_Kal, post: 1295684, member: 32600"] Jag måste stämma in i hyllningskören för dessa skidor. Jag testade 182:orna förra veckan i Vemdalen. Jag tycker att de verkligen har lyckats med grafiken; jag testade flera andra par under veckan, men dessa var de enda jag spontant fick komplimanger för. Dessutom är de otroligt roliga att åka på – verkligen en skida som passar mycket bra i Skandinavien med sina kortare pister och inga längre branter. De känns också mer lekfulla och allround än ett par klassiska racetiger eller dylikt. De tilltalar troligen också en annan målgrupp än äldre män i Spyder-jackor som jag normalt ser kör Race-SL; vi är väl fler som vill ha kul med kortsväng. Dessa skulle man inte känna sig bortkommen i parken med. Jag upplevde att man kunde släppa upp dem lite och lägga längre radier med dem, men benen kommer ändå bli trötta. Det enda jag kan säga är att de kanske inte svarar lika mycket som ett par mer klassiska slalomskidor när det blir brant och hårt, men det är att vänta. De passar perfekt in i skiduppställningen om man vill ha ett alternativ för kortsväng. Om du uteslutande åker i de skandinaviska fjällen, har bra kraft i benen och tycker att det är kul med kortsvängar, skulle jag kunna tänka mig att man kan ha dem som sitt enda par, särskilt för att det går att göra lite längre svängar med dem. Jag försökte köpa ett par själv, men de var slutsålda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Formula 88
Tillbaka
Topp