Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Formula 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1297718" data-attributes="member: 102471"><p>Så där. Testade Formula i ett par dagar och en del åk i varierad förhållanden i bägge längderna.. Allt från nypistat till uppkört lössnö.</p><p>Körde de en del mot ett par FIS-SL skidor från Elan i 165 cm under dagarna.</p><p></p><p>Jämfört med Elanskidorna (som är grymma i nypistad hård backe med is i) så är Formulan betydligt snällare mot knäna, snällare att åka på och kräver inte så mycket uppmärksamhet som Elan kräver. </p><p></p><p>Intrycken då? En grym skida om man vill ha en skida man skall köra korta svängar med och leka med i pisten. Sitter bra i en hård nypistad backe.(inte i paritet med Elan skidan men det är oxå som sagt en tävlingskida) Blev mest förvånad att den svarade fantastiskt bra på isen i pisten.</p><p></p><p>I uppkört var den betydligt bättre än Elan skidan. Mitt intryck är att den extra bredden gör att den inte gräver ner sig så mycket när det blir löst och puckligt som Elan skidan gör.</p><p></p><p>Körde ett par åk utanför pisten oxå och den fungerar där oxå om man vill utan problem. </p><p></p><p>Vem är skidan för då i mina ögon? En som vill ha en komplement skida för att köra korta lekfulla svängar, både på morgonen när det är stenhårt eller på eftermiddagen när det är uppkört. Att ha den som enda skida skulle jag personligen absolut inte rekommendera den till för där tror jag att man skulle bli lite trött av att den kräver uppmärksamhet med tanke på den korta radien på den. </p><p></p><p>Kommer jag införskaffa den? Ja absolut i den kortare längden. Sålde mina SL-skidor för de krävde för mycket av en gammal mans kropp så dessa står på tur när Carl får fram ett par till mig. Men dessa kommer bara vara ett komplement till mina Fusion 95 som är den skidan som jag nu förtiden brukar till nästan allt även om jag har andra alternativ. Så inserts i Formulan och Fusion så är det en 2 skidors quiver som åker med på de flesta turer hädanefter. (Eller för att vara ärlig så kommer nog Opion 108, Elan Boomerang, Head GS skidorna oxå med på de flesta resorna. Mera skidor flera val)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1297718, member: 102471"] Så där. Testade Formula i ett par dagar och en del åk i varierad förhållanden i bägge längderna.. Allt från nypistat till uppkört lössnö. Körde de en del mot ett par FIS-SL skidor från Elan i 165 cm under dagarna. Jämfört med Elanskidorna (som är grymma i nypistad hård backe med is i) så är Formulan betydligt snällare mot knäna, snällare att åka på och kräver inte så mycket uppmärksamhet som Elan kräver. Intrycken då? En grym skida om man vill ha en skida man skall köra korta svängar med och leka med i pisten. Sitter bra i en hård nypistad backe.(inte i paritet med Elan skidan men det är oxå som sagt en tävlingskida) Blev mest förvånad att den svarade fantastiskt bra på isen i pisten. I uppkört var den betydligt bättre än Elan skidan. Mitt intryck är att den extra bredden gör att den inte gräver ner sig så mycket när det blir löst och puckligt som Elan skidan gör. Körde ett par åk utanför pisten oxå och den fungerar där oxå om man vill utan problem. Vem är skidan för då i mina ögon? En som vill ha en komplement skida för att köra korta lekfulla svängar, både på morgonen när det är stenhårt eller på eftermiddagen när det är uppkört. Att ha den som enda skida skulle jag personligen absolut inte rekommendera den till för där tror jag att man skulle bli lite trött av att den kräver uppmärksamhet med tanke på den korta radien på den. Kommer jag införskaffa den? Ja absolut i den kortare längden. Sålde mina SL-skidor för de krävde för mycket av en gammal mans kropp så dessa står på tur när Carl får fram ett par till mig. Men dessa kommer bara vara ett komplement till mina Fusion 95 som är den skidan som jag nu förtiden brukar till nästan allt även om jag har andra alternativ. Så inserts i Formulan och Fusion så är det en 2 skidors quiver som åker med på de flesta turer hädanefter. (Eller för att vara ärlig så kommer nog Opion 108, Elan Boomerang, Head GS skidorna oxå med på de flesta resorna. Mera skidor flera val) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Extrem Formula 88
Tillbaka
Topp