Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem Opinion Carbon vs Dynastar Mythic
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CDP" data-source="post: 1099495" data-attributes="member: 157381"><p>Radical ST/FT har det också, men visst är det sant att majoriteten inte har det.</p><p>Det är också så att det är först den senaste tiden som friåkare börjat byta till tech, tidigare har det bara varit alpinister och topptursinriktade åkare som använt tech.</p><p></p><p>Det stämmer att Kingpin löser i sidled, men detta hade varit mycket met effektivt med en flexibel tådel. </p><p>Det är heller inte någon garanti att tådelen släpper, den kan göra det, och gör det säkert oftast men jag har kanat ner en isig pist cirka 50 meter där skidan bara sitter i tån och vägrat släppa.</p><p>Mina knän klarade sig men skidan högg ett par gånger och usch vilket obehag jag kände..</p><p></p><p>Detta kan inte hända med en elastisk/roterbar/flexibel tå och det är en av anledningarna varför det är ett MÅSTE för mig.</p><p></p><p>Jag kör visserligen väldigt hårt, tar man det lugnt och fint så funkar säkert en Kingpin galant.</p><p>Grejen är att jag kan inte motivera den till någon öht då det finns likvärdiga bindningar med halva vikten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CDP, post: 1099495, member: 157381"] Radical ST/FT har det också, men visst är det sant att majoriteten inte har det. Det är också så att det är först den senaste tiden som friåkare börjat byta till tech, tidigare har det bara varit alpinister och topptursinriktade åkare som använt tech. Det stämmer att Kingpin löser i sidled, men detta hade varit mycket met effektivt med en flexibel tådel. Det är heller inte någon garanti att tådelen släpper, den kan göra det, och gör det säkert oftast men jag har kanat ner en isig pist cirka 50 meter där skidan bara sitter i tån och vägrat släppa. Mina knän klarade sig men skidan högg ett par gånger och usch vilket obehag jag kände.. Detta kan inte hända med en elastisk/roterbar/flexibel tå och det är en av anledningarna varför det är ett MÅSTE för mig. Jag kör visserligen väldigt hårt, tar man det lugnt och fint så funkar säkert en Kingpin galant. Grejen är att jag kan inte motivera den till någon öht då det finns likvärdiga bindningar med halva vikten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Extrem Opinion Carbon vs Dynastar Mythic
Tillbaka
Topp