Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extrem-SM SVT24
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="korkek" data-source="post: 76556" data-attributes="member: 13129"><p>Nu har jag visserligen ingen koll på rally, men kommer ändå dra en parallell.</p><p></p><p>Hur många licensierade proffsrallyförare finns det? Förmodligen några fler än skidåkare som kan leva på sin sport, men ändå i storleksordning jämförelsebart.</p><p></p><p>Hur många finns det som kör rally, folkrace osv på amatörnivå? Antagligen ungefär så många som tävlar i skidåkning på hyfsad seriös nivå.</p><p></p><p>Sen har vi den stora blaffan människor. Dom som kör bil och dom som över huvud taget åker skidor.</p><p></p><p>Då funkar det givetvis så att alla som åker skidor kan ha intresse av att se på evenemang där dom som är bättre gör det dom är bäst på, likaså bilförarna.</p><p></p><p>När vi då jämför med kanotpolo eller curling. Det är nog få som tittar på curling för att dom har ett genuint intresse, utan mer för att det kanske finns chans till ett OS-guld eller liknande. Däremot kan jag tänka mig att barnfamiljen från Gnesta, som åker till Sälen varje påsklov kan bli fascinerade av att se på extrem-SM.</p><p></p><p>Innan jag lägger handen från detta inlägg ska jag även försvara det faktum att Jon Olsson klev in och vann. Till att börja med var det inte hans första extremtävling. Det finns material på det i Swedish Posse. Han åker ju för helvete runt på berg året runt och droppar klippor. Kanske inte på blankis, men ni tror väl inte allvarligt att under de 238 skiddagar han har per år så tillbringas alla i parken?</p><p></p><p>För att avsluta med en parentes, när vi ändå är inne på "kliva in och vinna"-ämnet. Nån som minns första säsongen av Superstar på TV3? Ingemar Stenmark var överlägset äldst av alla. Ändå vann han i stort sett varenda gren och stod till sist överst på prispallen i finalen. Toppatleter mitt i karriären - som Patrik Sjöberg, Henrik Dagård och Mattias Sunneborn - fick se sig slagna av en 45-åring.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korkek, post: 76556, member: 13129"] Nu har jag visserligen ingen koll på rally, men kommer ändå dra en parallell. Hur många licensierade proffsrallyförare finns det? Förmodligen några fler än skidåkare som kan leva på sin sport, men ändå i storleksordning jämförelsebart. Hur många finns det som kör rally, folkrace osv på amatörnivå? Antagligen ungefär så många som tävlar i skidåkning på hyfsad seriös nivå. Sen har vi den stora blaffan människor. Dom som kör bil och dom som över huvud taget åker skidor. Då funkar det givetvis så att alla som åker skidor kan ha intresse av att se på evenemang där dom som är bättre gör det dom är bäst på, likaså bilförarna. När vi då jämför med kanotpolo eller curling. Det är nog få som tittar på curling för att dom har ett genuint intresse, utan mer för att det kanske finns chans till ett OS-guld eller liknande. Däremot kan jag tänka mig att barnfamiljen från Gnesta, som åker till Sälen varje påsklov kan bli fascinerade av att se på extrem-SM. Innan jag lägger handen från detta inlägg ska jag även försvara det faktum att Jon Olsson klev in och vann. Till att börja med var det inte hans första extremtävling. Det finns material på det i Swedish Posse. Han åker ju för helvete runt på berg året runt och droppar klippor. Kanske inte på blankis, men ni tror väl inte allvarligt att under de 238 skiddagar han har per år så tillbringas alla i parken? För att avsluta med en parentes, när vi ändå är inne på "kliva in och vinna"-ämnet. Nån som minns första säsongen av Superstar på TV3? Ingemar Stenmark var överlägset äldst av alla. Ändå vann han i stort sett varenda gren och stod till sist överst på prispallen i finalen. Toppatleter mitt i karriären - som Patrik Sjöberg, Henrik Dagård och Mattias Sunneborn - fick se sig slagna av en 45-åring. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extrem-SM SVT24
Tillbaka
Topp