Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Extremskidåkning och media?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickeee" data-source="post: 177845" data-attributes="member: 34468"><p>Det var en mycket intressant frågeställning, speciellt för en sajt med en till stor del ung publik. Jag tycker att det är positivt att möjligheten till sponsorer finns för de som är relativt oerfarna, det är ju just det som är en av huvudorsakerna till att vår sport kan växa. Givetvis finns det risker, vilket också är en stor bidragande faktor till att det är roligt att läsa om sporten eller se filmerna som produceras.</p><p></p><p>Angående ansvaret som media bör ta för de aktiva känns det som att den här branschens media tar mycket mer ansvar för vad som skrivs än media i t ex nöjesbranschen. Trots det håller jag till fullo med om att riskerna kring sporten till liten del uppmärksammas. Jag efterfrågar också den vinkeln i många artiklar. Däremot får det inte det fokus som idag finns på upplevelsen och glädjen i sporten förloras. De artiklar och filmer om lavinkunskap tenderar ju att ibland bli lite långsamma.</p><p></p><p>Det skulle vara intressant att höra vad erfarna och oerfarna åkare själva tycker om den press de känner från sponsorer och media. Får det dem att ta större risker?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickeee, post: 177845, member: 34468"] Det var en mycket intressant frågeställning, speciellt för en sajt med en till stor del ung publik. Jag tycker att det är positivt att möjligheten till sponsorer finns för de som är relativt oerfarna, det är ju just det som är en av huvudorsakerna till att vår sport kan växa. Givetvis finns det risker, vilket också är en stor bidragande faktor till att det är roligt att läsa om sporten eller se filmerna som produceras. Angående ansvaret som media bör ta för de aktiva känns det som att den här branschens media tar mycket mer ansvar för vad som skrivs än media i t ex nöjesbranschen. Trots det håller jag till fullo med om att riskerna kring sporten till liten del uppmärksammas. Jag efterfrågar också den vinkeln i många artiklar. Däremot får det inte det fokus som idag finns på upplevelsen och glädjen i sporten förloras. De artiklar och filmer om lavinkunskap tenderar ju att ibland bli lite långsamma. Det skulle vara intressant att höra vad erfarna och oerfarna åkare själva tycker om den press de känner från sponsorer och media. Får det dem att ta större risker? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Extremskidåkning och media?
Tillbaka
Topp