Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Extremskidåkning och media?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 177857" data-attributes="member: 1008"><p>Den sortens skidåkare du talar om här verkar snarare vara klättrare som åker skidor, dvs det som kallas "fransk extremskidåkning". Det är ytterst få svenskar som sysslar med den här sortens skidåkning(?) då det bara handlar om att ta sig upp och sedan ner i ett stycke ofta medelst hasning utför. Vet inte om jag vill kalla det skidåkning om du inte kan "åka" skidor ner.</p><p></p><p>Ditt resonemang angående J-N Urban förstår jag inte riktigt, bara för att du bestiger ett lägre berg innebär det inte att det kostar mycket mindre. Oftast behövs i princip samma utrustning oavsett så det handlar mest om vart berget är beläget. Förövrigt så existerar inte hemsidan du nämner. </p><p>Sen är jag tveksam till om du vet hur svårt det är för fransmänn etc att få sponsorer till liknande expeditioner (om du inte har studerat detta??) då det handlar om mest nationella nyheter. Förmodligen är det inte så många utanför Sverige som hör talas om de svenska expeditionerna.</p><p></p><p>Givetvis förekommer pressen från media och sponsorer men när det gäller "äventyraren" (Göran Kropp o dyl) så kommer oftast den största pressen ifrån dem själva. Har de bestämt sig för något så ser de till att fixa det.</p><p></p><p>Jag anser att medias roll endast ligger i att rapportera. Det är inte deras skyldighet att proklamera moral och säkerhetstänkande, givetvis bör de informera om risker och bot/förebyggnation av dessa men det är också allt de kan/ska göra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 177857, member: 1008"] Den sortens skidåkare du talar om här verkar snarare vara klättrare som åker skidor, dvs det som kallas "fransk extremskidåkning". Det är ytterst få svenskar som sysslar med den här sortens skidåkning(?) då det bara handlar om att ta sig upp och sedan ner i ett stycke ofta medelst hasning utför. Vet inte om jag vill kalla det skidåkning om du inte kan "åka" skidor ner. Ditt resonemang angående J-N Urban förstår jag inte riktigt, bara för att du bestiger ett lägre berg innebär det inte att det kostar mycket mindre. Oftast behövs i princip samma utrustning oavsett så det handlar mest om vart berget är beläget. Förövrigt så existerar inte hemsidan du nämner. Sen är jag tveksam till om du vet hur svårt det är för fransmänn etc att få sponsorer till liknande expeditioner (om du inte har studerat detta??) då det handlar om mest nationella nyheter. Förmodligen är det inte så många utanför Sverige som hör talas om de svenska expeditionerna. Givetvis förekommer pressen från media och sponsorer men när det gäller "äventyraren" (Göran Kropp o dyl) så kommer oftast den största pressen ifrån dem själva. Har de bestämt sig för något så ser de till att fixa det. Jag anser att medias roll endast ligger i att rapportera. Det är inte deras skyldighet att proklamera moral och säkerhetstänkande, givetvis bör de informera om risker och bot/förebyggnation av dessa men det är också allt de kan/ska göra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Extremskidåkning och media?
Tillbaka
Topp