Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 45645" data-attributes="member: 28793"><p>Det kallas väl för extremsporter eftersom det har blivit ett "mode"-ord? Men men, det intressanta är väl inte vad media kallar det utan varför människor pysslar med det. Och Hitme, om du inte har rätt (försök till lite skoj där tror jag)... Men upplevelsesport är nog det bästa namnet.</p><p></p><p>Jag åker inte skidor för att vara extrem, cyklar inte MTB för att vara extrem heller (även om nån skrev ett så sant ord om extremtrafikåkning...) klättrar inte heller för att vara extrem och som relativt nybliven klättrare så accelerar jag nu från gröna till blå backar så att säga...</p><p></p><p>Men däremot kombinationen av upplevelse och kick, det är helt fantastiskt... Att få gå tur på stighudar och sitta med en kopp varm kaffe och lyssna på stillheten, se ut över en klippa man precis slitit några timmar för att sig uppför eller käka en gél ute i skogen medans man nästan hostar blod för att man tagit i så på MTB... Och sen den andra sidan, att dra på i runtomkring ljudvallen och brant lutning i lössnö, att slita för att få upp handen till nästa minimala grepp och inte halka av med fötterna, eller att ta i så man ser dimmigt när man cyklar på den där smala jäkla stigen som snart kommer försvinna...</p><p></p><p>Visst är det härligt.</p><p></p><p>Men visst det är säkert kul att spela fotboll också, eller röja portar, eller ... </p><p></p><p>Men det tycker tack och lov inte jag ;-)</p><p></p><p>Och jag hoppas att dom som pysslar med det inte tycker sämre om mig för att jag inte tycker det är skoj!</p><p></p><p>Kram på er, nu ska jag iväg och klättra lite i Grötvik ...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 45645, member: 28793"] Det kallas väl för extremsporter eftersom det har blivit ett "mode"-ord? Men men, det intressanta är väl inte vad media kallar det utan varför människor pysslar med det. Och Hitme, om du inte har rätt (försök till lite skoj där tror jag)... Men upplevelsesport är nog det bästa namnet. Jag åker inte skidor för att vara extrem, cyklar inte MTB för att vara extrem heller (även om nån skrev ett så sant ord om extremtrafikåkning...) klättrar inte heller för att vara extrem och som relativt nybliven klättrare så accelerar jag nu från gröna till blå backar så att säga... Men däremot kombinationen av upplevelse och kick, det är helt fantastiskt... Att få gå tur på stighudar och sitta med en kopp varm kaffe och lyssna på stillheten, se ut över en klippa man precis slitit några timmar för att sig uppför eller käka en gél ute i skogen medans man nästan hostar blod för att man tagit i så på MTB... Och sen den andra sidan, att dra på i runtomkring ljudvallen och brant lutning i lössnö, att slita för att få upp handen till nästa minimala grepp och inte halka av med fötterna, eller att ta i så man ser dimmigt när man cyklar på den där smala jäkla stigen som snart kommer försvinna... Visst är det härligt. Men visst det är säkert kul att spela fotboll också, eller röja portar, eller ... Men det tycker tack och lov inte jag ;-) Och jag hoppas att dom som pysslar med det inte tycker sämre om mig för att jag inte tycker det är skoj! Kram på er, nu ska jag iväg och klättra lite i Grötvik ... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Tillbaka
Topp