Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskar_S" data-source="post: 45654" data-attributes="member: 15339"><p>Jag fattar inte varför man tjatar om att dessa sporter INTE är extrema?! Det är väl logiskt, de är farligare, utövas ofta på extrema platser såsom extremt stora vågor, extremt branta branter. kräver ofta mod.</p><p>Vissa säger att man föds med ett större behov av kickar... man behöver dem för att må bra precis som en alkis behöver spriten!</p><p></p><p>Personligen är jag inte så mycket för den där lugna kolla på naturen biten, visst jag älskar naturen men jag cyklar dh, surfar o droppar klippor(lr vad det än är) för att det är farligt, brant, häftigt, fartfyllt och jag får en sån sjuhelveteskick av det, det spelar inte så stor roll vad det är så länge adrenalinet rusar runt i kroppen i 290knyck o jag får göra allt för o bemästra rädslan som försöker krypa sig på, när jag gjort det, landat droppet t.ex blir man alldeles tokigt inombords. </p><p></p><p>Man har bemästrat sin egen rädsla och sina spärrar. </p><p>Antagligen finns de där för att det man vill göra är just farligt eller extremt och det är väl varför jag anser att dessa sporter är just extrema! </p><p></p><p>Inte sant? varför skall man inte kalla dessa sporter extrema? jag gör dem inte för att vara ball utan för kicken o kicken kommer aldrig om det inte är just extemt eller farligt för det är logiskt, då behöver inte kroppen pumpa ut något adrenalin eftersom den inte behöver ställa in sig på flykt eller fara. Det är ju därför kroppen framställer adrenalinet. </p><p></p><p>Sedan de som säger att det är fel att kalla t.ex surfingen för en livstilsport får nog läsa på, det om ngt handlar väl om en livstil, åk till hawaii o kolla vetja, visst ägnar man hela livet åt längåkning blir det väl okså en livstil men den blir ändå som vilken mainstream sport ändå. så kan det aldrig bli med surfet.</p><p></p><p>Hitme anser du att jag har fel angående extremsporter? // oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskar_S, post: 45654, member: 15339"] Jag fattar inte varför man tjatar om att dessa sporter INTE är extrema?! Det är väl logiskt, de är farligare, utövas ofta på extrema platser såsom extremt stora vågor, extremt branta branter. kräver ofta mod. Vissa säger att man föds med ett större behov av kickar... man behöver dem för att må bra precis som en alkis behöver spriten! Personligen är jag inte så mycket för den där lugna kolla på naturen biten, visst jag älskar naturen men jag cyklar dh, surfar o droppar klippor(lr vad det än är) för att det är farligt, brant, häftigt, fartfyllt och jag får en sån sjuhelveteskick av det, det spelar inte så stor roll vad det är så länge adrenalinet rusar runt i kroppen i 290knyck o jag får göra allt för o bemästra rädslan som försöker krypa sig på, när jag gjort det, landat droppet t.ex blir man alldeles tokigt inombords. Man har bemästrat sin egen rädsla och sina spärrar. Antagligen finns de där för att det man vill göra är just farligt eller extremt och det är väl varför jag anser att dessa sporter är just extrema! Inte sant? varför skall man inte kalla dessa sporter extrema? jag gör dem inte för att vara ball utan för kicken o kicken kommer aldrig om det inte är just extemt eller farligt för det är logiskt, då behöver inte kroppen pumpa ut något adrenalin eftersom den inte behöver ställa in sig på flykt eller fara. Det är ju därför kroppen framställer adrenalinet. Sedan de som säger att det är fel att kalla t.ex surfingen för en livstilsport får nog läsa på, det om ngt handlar väl om en livstil, åk till hawaii o kolla vetja, visst ägnar man hela livet åt längåkning blir det väl okså en livstil men den blir ändå som vilken mainstream sport ändå. så kan det aldrig bli med surfet. Hitme anser du att jag har fel angående extremsporter? // oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Tillbaka
Topp