Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskar_S" data-source="post: 45660" data-attributes="member: 15339"><p>Jag själv anser inte att "vanliga sporter" skulle vara mer värda </p><p>som du påstår, inte heller ställer jag mig på toppen av ett </p><p>berg med min Mtb o mejjar ner vad som helst. Jag har stor respekt för naturen, utan den skulle jag inte kunna göra mycket av det jag älskar och jag har tillbringat en stor del av mitt liv i den och tro inte att jag står o hänger nere på krogen o tjatar om hur </p><p>hipp jag är. </p><p>Det har jag heller aldrig antytt. Förövrigt tillhör </p><p>jag heller inte den skaran som du påstår vill kalla sig </p><p>extremsportare av det skälet att de ska kunna fiska brudar på </p><p>krogen. Vad jag däremot sagt är att jag inte kan se något fel i att kalla de sporter jag utövar som extremsporter så tillvida de </p><p>utförs under extrema förhållanden och med olika "extrema" inslag såsom miljön osv. Visst korked, du anser säkert att både orden livstil o extrem e töntiga och utnötta av "wannabes" spec. här på freeride kanske eller i Åre där </p><p>du bor?! </p><p></p><p>Dock tycker jag inte det spelar någon roll, de båda orden </p><p>ger mig en bra definintion av vad det handlar om. Livstil går också att särskriva liv, ditt liv. Stil det sätt du lever ditt liv på. </p><p>Det finns olika sätt att leva ditt liv på och för många surfare har </p><p>det blivit ett, jag personligen har inte surfat i särskilt många </p><p>år men jag anser mig utan att klanka ner på någon, ha en annan </p><p>livstil än många av mina vänner då jag ofta varken intresserar </p><p>mig för liknande saker, utövar eller klär mig liknande, min stil </p><p>på livet är annorlunda och då ser jag inget fel i att kalla det för </p><p>en livstil. På samma sätt som jag tidigare beskrev det så ser jag </p><p>heller inget fel i att använda ordet extremsport, inte för att </p><p>hävda mig utan för att ge en bra definition på en sysselsättning </p><p>som inte är som alla andra. Den känns mer beskrivande för både </p><p>mig och en oinsatt än ordet upplevelsesport som känns betydligt bredare. Iallafall på det sätt som jag ser på utövandet.</p><p></p><p>// Oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskar_S, post: 45660, member: 15339"] Jag själv anser inte att "vanliga sporter" skulle vara mer värda som du påstår, inte heller ställer jag mig på toppen av ett berg med min Mtb o mejjar ner vad som helst. Jag har stor respekt för naturen, utan den skulle jag inte kunna göra mycket av det jag älskar och jag har tillbringat en stor del av mitt liv i den och tro inte att jag står o hänger nere på krogen o tjatar om hur hipp jag är. Det har jag heller aldrig antytt. Förövrigt tillhör jag heller inte den skaran som du påstår vill kalla sig extremsportare av det skälet att de ska kunna fiska brudar på krogen. Vad jag däremot sagt är att jag inte kan se något fel i att kalla de sporter jag utövar som extremsporter så tillvida de utförs under extrema förhållanden och med olika "extrema" inslag såsom miljön osv. Visst korked, du anser säkert att både orden livstil o extrem e töntiga och utnötta av "wannabes" spec. här på freeride kanske eller i Åre där du bor?! Dock tycker jag inte det spelar någon roll, de båda orden ger mig en bra definintion av vad det handlar om. Livstil går också att särskriva liv, ditt liv. Stil det sätt du lever ditt liv på. Det finns olika sätt att leva ditt liv på och för många surfare har det blivit ett, jag personligen har inte surfat i särskilt många år men jag anser mig utan att klanka ner på någon, ha en annan livstil än många av mina vänner då jag ofta varken intresserar mig för liknande saker, utövar eller klär mig liknande, min stil på livet är annorlunda och då ser jag inget fel i att kalla det för en livstil. På samma sätt som jag tidigare beskrev det så ser jag heller inget fel i att använda ordet extremsport, inte för att hävda mig utan för att ge en bra definition på en sysselsättning som inte är som alla andra. Den känns mer beskrivande för både mig och en oinsatt än ordet upplevelsesport som känns betydligt bredare. Iallafall på det sätt som jag ser på utövandet. // Oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Extremsporter!
Tillbaka
Topp