Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Extremt dåligt i whistler.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JON4S" data-source="post: 430438" data-attributes="member: 30964"><p>Hoppas verkligen att de där ryktena om att de ska bygga ut parken stämmer.</p><p></p><p>Jag känner mig faktiskt inte bortskämd. Liftkortet här gick loss på över 12.000SEK. Det är dyrare än på andra ställen eftersom man normalt erbjuder mer än på andra ställen. Om jag pressar in 100 åkdagar så blire 120kr om dagen. Jag gillar inte att betala 120kr om dagen för en dålig produkt. Om man även tar hänsyn till flygbiljetter och boendekostnader så tycker jag mig ha goda skäl för missnöje. Fast nu när jag tänker på det är jag kanske lite snål?</p><p></p><p>Tänk de stackarna som är här på en veckas semester! Vad de får betala vet jag inte, men troligtvis mer än jag. Satt med en herre i liften idag som förvirrat frågade mig om jag visste varför det var en caterpillar som grävde ett 3 meter djupt(så mkt snö finns det kvar!) dike tvärs över pisterna. Pistälskarna tvingas åka lift nedför halva berget! De finns inga gröna pister ned längre. Pratade med en mindre erfaren skidåkare som under sista åket hasade sig nedför berget på rumpan, för att komma till liften som gick ned till byn igen.</p><p></p><p>Jag skriver inte denna tråden för att framställa mig själv som bortskämd. Fast det verkar ju som om jag gjorde vissa avundsjuka. Jag tänkte mer i banorna att VARNA FÖR HUR DÅLIGT DET ÄR I WHISTLER. Kom inte hit, det är inge bra här just nu. </p><p></p><p>Kan man inte skriva om snowboardrelaterade saker på freeride.se utan att bli påhoppad och kallad för bortskämd?</p><p></p><p>Rabbit, jag tycker att du är en tråkig idiot och ser helst att du håller dig utanför diskussionen om du inte har något konstruktivt angående parken och skötseln av whistler resorten att komma med. </p><p></p><p>Fast jag har lite svårt att släppa ditt påhopp, så därför har jag också slagit upp ett ord på svenska akademins hemsida. Även mitt ord är ett ord som vi alla visste vad det betydde redan från början. Nämligen idiot. Syftet är helt enkelt att förlöjliga dig och ha roligt på din bekostnad. Så kanske är även jag en idiot, en moralisk idiot?*</p><p>(*se nedan under 2)</p><p></p><p>idiot</p><p>"</p><p>id¹i&#969;&#8308;t, m.||ig.; best. -en; pl. -er; förr äv. adj. </p><p>[jfr t., eng. o. fr. idiot; av lat. idiota, okunnig, olärd, obildad människa, av gr. &#7984;&#948;&#953;&#974;&#964;&#951;&#962;, privatman, man ur hopen, lekman, okunnig, obildad person, till &#7988;&#948;&#953;&#959;&#962; (se IDIO-)]</p><p></p><p>I) sbst.</p><p></p><p>1) (†) olärd l. ostuderad person; lekman; äv. med bestämning inledd av prep. i: person som saknar kunskaper o. insikt i (ngt); ofta med ringaktande innebörd: okunnig människa, ignorant. </p><p>Vthi then Försambling, som största delen aff Åhörarnar äre idioter, och leekfolck. PHRYGIUS HimLif B 2 a (1615). </p><p>Skall lärdom ha förakt/ Utaf en Idiot? DALIN Arg. 1: 258 (1733, 1754). </p><p>(Biskopen) i Larnacha.. var en sådan idiot at han kunde hvarken läsa eller skrifva. SvMerc. 6: 702 (1761). </p><p>Ack, hvarföre är jag, ty värr,.en idiot i all naturkunnighet! GEIJER I. 3: 82 1825. SvLittFT 1855, sp. 411. </p><p></p><p>2) i sht psykiatr. person med abnormt svaga förståndsgåvor l. själsförmögenheter; i högre grad sinnesslö person; äv. i uttr. moralisk idiot o. d., om person som saknar moraliska känslor. "</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JON4S, post: 430438, member: 30964"] Hoppas verkligen att de där ryktena om att de ska bygga ut parken stämmer. Jag känner mig faktiskt inte bortskämd. Liftkortet här gick loss på över 12.000SEK. Det är dyrare än på andra ställen eftersom man normalt erbjuder mer än på andra ställen. Om jag pressar in 100 åkdagar så blire 120kr om dagen. Jag gillar inte att betala 120kr om dagen för en dålig produkt. Om man även tar hänsyn till flygbiljetter och boendekostnader så tycker jag mig ha goda skäl för missnöje. Fast nu när jag tänker på det är jag kanske lite snål? Tänk de stackarna som är här på en veckas semester! Vad de får betala vet jag inte, men troligtvis mer än jag. Satt med en herre i liften idag som förvirrat frågade mig om jag visste varför det var en caterpillar som grävde ett 3 meter djupt(så mkt snö finns det kvar!) dike tvärs över pisterna. Pistälskarna tvingas åka lift nedför halva berget! De finns inga gröna pister ned längre. Pratade med en mindre erfaren skidåkare som under sista åket hasade sig nedför berget på rumpan, för att komma till liften som gick ned till byn igen. Jag skriver inte denna tråden för att framställa mig själv som bortskämd. Fast det verkar ju som om jag gjorde vissa avundsjuka. Jag tänkte mer i banorna att VARNA FÖR HUR DÅLIGT DET ÄR I WHISTLER. Kom inte hit, det är inge bra här just nu. Kan man inte skriva om snowboardrelaterade saker på freeride.se utan att bli påhoppad och kallad för bortskämd? Rabbit, jag tycker att du är en tråkig idiot och ser helst att du håller dig utanför diskussionen om du inte har något konstruktivt angående parken och skötseln av whistler resorten att komma med. Fast jag har lite svårt att släppa ditt påhopp, så därför har jag också slagit upp ett ord på svenska akademins hemsida. Även mitt ord är ett ord som vi alla visste vad det betydde redan från början. Nämligen idiot. Syftet är helt enkelt att förlöjliga dig och ha roligt på din bekostnad. Så kanske är även jag en idiot, en moralisk idiot?* (*se nedan under 2) idiot " id¹iω⁴t, m.||ig.; best. -en; pl. -er; förr äv. adj. [jfr t., eng. o. fr. idiot; av lat. idiota, okunnig, olärd, obildad människa, av gr. ἰδιώτης, privatman, man ur hopen, lekman, okunnig, obildad person, till ἴδιος (se IDIO-)] I) sbst. 1) (†) olärd l. ostuderad person; lekman; äv. med bestämning inledd av prep. i: person som saknar kunskaper o. insikt i (ngt); ofta med ringaktande innebörd: okunnig människa, ignorant. Vthi then Försambling, som största delen aff Åhörarnar äre idioter, och leekfolck. PHRYGIUS HimLif B 2 a (1615). Skall lärdom ha förakt/ Utaf en Idiot? DALIN Arg. 1: 258 (1733, 1754). (Biskopen) i Larnacha.. var en sådan idiot at han kunde hvarken läsa eller skrifva. SvMerc. 6: 702 (1761). Ack, hvarföre är jag, ty värr,.en idiot i all naturkunnighet! GEIJER I. 3: 82 1825. SvLittFT 1855, sp. 411. 2) i sht psykiatr. person med abnormt svaga förståndsgåvor l. själsförmögenheter; i högre grad sinnesslö person; äv. i uttr. moralisk idiot o. d., om person som saknar moraliska känslor. " [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Extremt dåligt i whistler.
Tillbaka
Topp