Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
EXTREMT ont i fötterna av pjäxor - har nu funnit orsak men behöver input på lösning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1196799" data-attributes="member: 162841"><p>+ 1. När det är kallt ute så skalet är riktigt hårt är det ju ett h-vete om man försöker. Många primalskrin har kommit. Numera sätter jag mig i värmen och väntar till skon blivit lite varmare innan jag försöker. </p><p></p><p>Ang Lange så har de då och då några riktigt bra för oss med hög vrist och bred fot. Mina förr-förra var ett par Lange. De absolut skönaste jag haft - trots att jag idiotförklarade säljaren som tog fram dem. (Visst - det tog 4-5 vändor med slutjusteringar, men det gör det ju alltid.)</p><p></p><p>Utifrån mina problem skulle jag, förutom tipsen på bra ställen, tillägga att det är rätt bra om du kan få lite åk i dem så snabbt som möjligt. Om man inte har någon klåpare som bara trycker så mycket de kan så tycker jag att man (nästan) alltid måste tillbaka och göra småjusteringar. Gör därför inte misstaget att du köper och börjar med att dra till alperna en vecka utan att ha testat. (Jag gjorde det. Tack och lov fick jag tag i ett bra ställe som kunde hjälpa mig. Polaren hade inte samma tur några pr efter.)</p><p></p><p>I övrigt har jag på mina nuvarande fått göra som ISooLi. Har känts fantastiska i butik, men fick inte till det. Ont då man väl stod på max, trots 4-5 vändor och justering. Lite skalpell gjorde jobbet. (Aldrig behövts tidigare.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1196799, member: 162841"] + 1. När det är kallt ute så skalet är riktigt hårt är det ju ett h-vete om man försöker. Många primalskrin har kommit. Numera sätter jag mig i värmen och väntar till skon blivit lite varmare innan jag försöker. Ang Lange så har de då och då några riktigt bra för oss med hög vrist och bred fot. Mina förr-förra var ett par Lange. De absolut skönaste jag haft - trots att jag idiotförklarade säljaren som tog fram dem. (Visst - det tog 4-5 vändor med slutjusteringar, men det gör det ju alltid.) Utifrån mina problem skulle jag, förutom tipsen på bra ställen, tillägga att det är rätt bra om du kan få lite åk i dem så snabbt som möjligt. Om man inte har någon klåpare som bara trycker så mycket de kan så tycker jag att man (nästan) alltid måste tillbaka och göra småjusteringar. Gör därför inte misstaget att du köper och börjar med att dra till alperna en vecka utan att ha testat. (Jag gjorde det. Tack och lov fick jag tag i ett bra ställe som kunde hjälpa mig. Polaren hade inte samma tur några pr efter.) I övrigt har jag på mina nuvarande fått göra som ISooLi. Har känts fantastiska i butik, men fick inte till det. Ont då man väl stod på max, trots 4-5 vändor och justering. Lite skalpell gjorde jobbet. (Aldrig behövts tidigare.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
EXTREMT ont i fötterna av pjäxor - har nu funnit orsak men behöver input på lösning!
Tillbaka
Topp