Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
F.A.Q Marker The Duke
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fluff" data-source="post: 353781" data-attributes="member: 31679"><p>Jag har kört på Duke totalt tre veckor. Jag har dock inte gått mer än någon timme åt gången, tre ggr.</p><p></p><p>Jag har gjort en säsong med Fritschis Freeride (den grågula) och försökt göra en säsong med Naxo nx21 (2007). Åkningsmässigt är det stor skillnad mellan Duken och övriga bindningar. Jag bedömmer Duken som klart bäst med Fritshin som tvåa (Den nya "plus" bindningen fungerar bättre än den gamla) passar dessutom lättare åkare bra. Naxon däremot har jag bara haft problem med. Naxon tjuvnyper för minsta lilla belastning. Den är extremt känslig för snö på pjäxan eller en snedställning av pjäxan i "iknäpppningsläget". Samma problem förekommer på Fritshin men inte lika illa. Duken däremot känns som en riktigt racing bindning när den stigas i. Fritshin tjuvnöp vid nödvändiga dropp (2m), Naxon däremot tjuvnöp bara någon nämde ordet dropp i bindningens närhet. Duken har inte tjuvnypt en enda gång. Vad det gäller toppturer tycker jag inte det är så stor skillnad på Duken och Fritshin möjligen att Naxon är något bättre. Duken kan va lite krånglig att skifta läge på från turläge till skidåkarläge.</p><p></p><p>Marker Duke</p><p></p><p>+Riktigt bra åkegenskaper känns väldigt stabil</p><p></p><p>-Priset</p><p></p><p>Fritshi Freeride</p><p></p><p>+Ok åkegenskaper</p><p></p><p>-Ganska klent aluminumfäste för tådelen (knäckte min)</p><p></p><p>Naxo NX21</p><p></p><p>+ Ev. att turegenskaperna är bättre än de föregånde</p><p></p><p>- Allt annat</p><p></p><p>Jag anser mig kunna bedömma åkegenskaperna men kanske inte ska tas på för stort allvar vad det gäller egenskaperna på långturer. Återkommer med de egenskaperna efter vårens toppturer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fluff, post: 353781, member: 31679"] Jag har kört på Duke totalt tre veckor. Jag har dock inte gått mer än någon timme åt gången, tre ggr. Jag har gjort en säsong med Fritschis Freeride (den grågula) och försökt göra en säsong med Naxo nx21 (2007). Åkningsmässigt är det stor skillnad mellan Duken och övriga bindningar. Jag bedömmer Duken som klart bäst med Fritshin som tvåa (Den nya "plus" bindningen fungerar bättre än den gamla) passar dessutom lättare åkare bra. Naxon däremot har jag bara haft problem med. Naxon tjuvnyper för minsta lilla belastning. Den är extremt känslig för snö på pjäxan eller en snedställning av pjäxan i "iknäpppningsläget". Samma problem förekommer på Fritshin men inte lika illa. Duken däremot känns som en riktigt racing bindning när den stigas i. Fritshin tjuvnöp vid nödvändiga dropp (2m), Naxon däremot tjuvnöp bara någon nämde ordet dropp i bindningens närhet. Duken har inte tjuvnypt en enda gång. Vad det gäller toppturer tycker jag inte det är så stor skillnad på Duken och Fritshin möjligen att Naxon är något bättre. Duken kan va lite krånglig att skifta läge på från turläge till skidåkarläge. Marker Duke +Riktigt bra åkegenskaper känns väldigt stabil -Priset Fritshi Freeride +Ok åkegenskaper -Ganska klent aluminumfäste för tådelen (knäckte min) Naxo NX21 + Ev. att turegenskaperna är bättre än de föregånde - Allt annat Jag anser mig kunna bedömma åkegenskaperna men kanske inte ska tas på för stort allvar vad det gäller egenskaperna på långturer. Återkommer med de egenskaperna efter vårens toppturer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
F.A.Q Marker The Duke
Tillbaka
Topp