Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
F.A.Q Marker The Duke
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MikeMike" data-source="post: 353946"><p>Jag turade på Lofoten med ett par gotama med duke bindning i vintras. Dom flesta andra använde sig av Diamir, Naxo eller telis under turen. Den var ca 1200 höjdmeter och tog väll ca 3 timmar upp. Det som var mindre bra med duken var att hälhöjaren var lite för låg när vi gick som brantast. Men det jag tappade på vägen upp fick jag tillbak många gånger om på vägen ner. Duken är grymt vridsty och den känns inte som en "tur" bindning. Jag har åkt på diamir freeride + ett par år och före det på Diamir freeride bindningen. Båda dom är riktigt bra bindningar men inte på långa vägar lika stabil vad det gäller utförsåkningen som duken. Så jag rekomenderar Duken för dom som turar kort eller lång i norden, eller för den delen alla berg där turen inte börjar på 2000m, för sådana turer är det bättre med lite lättare bindingar. Sen är Duken gjord för feta skidor, duken sätter man inte på en lätt rando-skida. Ska du ha en skida i vinter ocg du gillar att bränna utan för pisten och tvekar inte för att jobba för att få dina åk. Så är ett par sköna feta lagg med duke bindnigen det rätta!</p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MikeMike, post: 353946"] Jag turade på Lofoten med ett par gotama med duke bindning i vintras. Dom flesta andra använde sig av Diamir, Naxo eller telis under turen. Den var ca 1200 höjdmeter och tog väll ca 3 timmar upp. Det som var mindre bra med duken var att hälhöjaren var lite för låg när vi gick som brantast. Men det jag tappade på vägen upp fick jag tillbak många gånger om på vägen ner. Duken är grymt vridsty och den känns inte som en "tur" bindning. Jag har åkt på diamir freeride + ett par år och före det på Diamir freeride bindningen. Båda dom är riktigt bra bindningar men inte på långa vägar lika stabil vad det gäller utförsåkningen som duken. Så jag rekomenderar Duken för dom som turar kort eller lång i norden, eller för den delen alla berg där turen inte börjar på 2000m, för sådana turer är det bättre med lite lättare bindingar. Sen är Duken gjord för feta skidor, duken sätter man inte på en lätt rando-skida. Ska du ha en skida i vinter ocg du gillar att bränna utan för pisten och tvekar inte för att jobba för att få dina åk. Så är ett par sköna feta lagg med duke bindnigen det rätta! Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
F.A.Q Marker The Duke
Tillbaka
Topp