Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carver" data-source="post: 947464" data-attributes="member: 133134"><p>Anledning att jag vill ändra åkstil är att jag inte kan låta bli att vilja åka bättre (i alla fall tekniskt). Visst kan jag i rejält branta nedfarter känna en viss instabillitet. Dessutom vill jag utnyttja materialet (skidorna) fullt ut. Med något jämnare tryck tror att jag att jag kan få skidorna att "släppa" mer i fallinjen.</p><p>I nuläget trycker jag fast lite mycket i mindre isiga förhållanden.</p><p>Snabbreflektion av era synpunkter så kanske det är så att jag åker med lite "gammaldags" motvridning i höften oc det låser mig när jag söker en bredare position.</p><p></p><p>Ace DG: kan du förtydliga vad du menar med "dra åt dig innern". Menar du i riktning bakåt och in under kroppstyngden?</p><p>För att i nästa svängfas skjuta fram den i ytterskideläge?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carver, post: 947464, member: 133134"] Anledning att jag vill ändra åkstil är att jag inte kan låta bli att vilja åka bättre (i alla fall tekniskt). Visst kan jag i rejält branta nedfarter känna en viss instabillitet. Dessutom vill jag utnyttja materialet (skidorna) fullt ut. Med något jämnare tryck tror att jag att jag kan få skidorna att "släppa" mer i fallinjen. I nuläget trycker jag fast lite mycket i mindre isiga förhållanden. Snabbreflektion av era synpunkter så kanske det är så att jag åker med lite "gammaldags" motvridning i höften oc det låser mig när jag söker en bredare position. Ace DG: kan du förtydliga vad du menar med "dra åt dig innern". Menar du i riktning bakåt och in under kroppstyngden? För att i nästa svängfas skjuta fram den i ytterskideläge? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp