Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hendryx" data-source="post: 980422" data-attributes="member: 15848"><p>Så ska en slipsten dras...:D</p><p>Tanken med dessa 35 m skidor var att ta ned krafterna och farterna...för WC åkarna tror jag att dom blir snabbare faktiskt men än mer krävande...för yngre åkare så verkar dessa skidor vara långsammare än så länge...men det är kanske bara en tidsfråga innan dom vant sig också...</p><p>För att göra en skärande sväng på desa skidor som på tidigare 27 m skidor behöver man lägga ned ca 7 grader mer...det innebär att man måste åka fortare för att balansera krafterna...dock tror jag att det kommer bli mer sk. "stivoting" i årets WC.</p><p>Men det visar hur man kan få ett par 35 m skidor att svänga ordentligt med bra teknik...dock är det inte bara detta som det hänger på...man har haft ett intensivt utvecklingsarbete på skidsidan innan man fick skidorna att fungera bra...</p><p>Liten utvikning...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hendryx, post: 980422, member: 15848"] Så ska en slipsten dras...:D Tanken med dessa 35 m skidor var att ta ned krafterna och farterna...för WC åkarna tror jag att dom blir snabbare faktiskt men än mer krävande...för yngre åkare så verkar dessa skidor vara långsammare än så länge...men det är kanske bara en tidsfråga innan dom vant sig också... För att göra en skärande sväng på desa skidor som på tidigare 27 m skidor behöver man lägga ned ca 7 grader mer...det innebär att man måste åka fortare för att balansera krafterna...dock tror jag att det kommer bli mer sk. "stivoting" i årets WC. Men det visar hur man kan få ett par 35 m skidor att svänga ordentligt med bra teknik...dock är det inte bara detta som det hänger på...man har haft ett intensivt utvecklingsarbete på skidsidan innan man fick skidorna att fungera bra... Liten utvikning... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp