Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hendryx" data-source="post: 980700" data-attributes="member: 15848"><p>Inte riktigt sladd...snarare att man pivoterar skidorna mitt under foten...eller som jag säger: ställer upp skidorna i ingången på sväng...man gör dessutom detta innan man når fallinjen...när du ser filmen förstår du...</p><p></p><p>Stovoting har man nyttjat i flera år...men det har blivit mer uttalat och extremt på senare år...</p><p></p><p>En skida för denna teknik ska vara lätt att bryta loss ur sväng och den ska balansera mitt under foten när man gör stället...den får inte fastna med spetsarna så att dom hugger fram och bak, speciellt inte hugga om vartannat fram och bak...De flesta skidorna är inte så lätt ställda om man säger så...många skidor är designade för skäret men inte så mycket för att växla teknik på...</p><p></p><p>Det är många parametrar i skidans design/konstruktion som samverkar för att få fram en sådan skida...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hendryx, post: 980700, member: 15848"] Inte riktigt sladd...snarare att man pivoterar skidorna mitt under foten...eller som jag säger: ställer upp skidorna i ingången på sväng...man gör dessutom detta innan man når fallinjen...när du ser filmen förstår du... Stovoting har man nyttjat i flera år...men det har blivit mer uttalat och extremt på senare år... En skida för denna teknik ska vara lätt att bryta loss ur sväng och den ska balansera mitt under foten när man gör stället...den får inte fastna med spetsarna så att dom hugger fram och bak, speciellt inte hugga om vartannat fram och bak...De flesta skidorna är inte så lätt ställda om man säger så...många skidor är designade för skäret men inte så mycket för att växla teknik på... Det är många parametrar i skidans design/konstruktion som samverkar för att få fram en sådan skida... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp