Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carver" data-source="post: 994339" data-attributes="member: 133134"><p>Som trådskapare till denna intressanta och långlivade diskussion tar jag mig friheten att lyfta den igen samt tillföra en del.</p><p></p><p>Avslutade förra säsongen med att åka en dryg timme med Johan Ryden i Kläppen. Han fick mig att gå ur sväng tidigare och genom att gå ur sväng/avlasta via innerskida. D.v.s. istället för att hänga kvar på yttern länge så kommer jag tidigare i position för nästa sväng och får en längre sträcka med skidan i fallinjen (tycker jag). Kändes befriande rörelsemässigt samt mindre energikrävande. Svårt att tillämpa i isig svart pist dock.</p><p></p><p>Denna säsong ska jag ta vid där men fundrar även på nästa steg. Eftersom jag tänkte köra något DM/GM i år så vill jag fokusera på kantgrepp och ett bra släpp genom sväng. Jag tror att jag behöver få till en bättre hyftvinkel.</p><p></p><p>Hur gör jag det? Hur gör jag det i tillsammans med att att gå med ytterarmen långt fram (känns motsägelsefullt)? </p><p></p><p>Tankar och tips motas. Det är mest GS/friåknings-perspektiv jag har. När det gäller SL i bana får det fortsätta att vara ren överlevnad för att ta sig i mål.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carver, post: 994339, member: 133134"] Som trådskapare till denna intressanta och långlivade diskussion tar jag mig friheten att lyfta den igen samt tillföra en del. Avslutade förra säsongen med att åka en dryg timme med Johan Ryden i Kläppen. Han fick mig att gå ur sväng tidigare och genom att gå ur sväng/avlasta via innerskida. D.v.s. istället för att hänga kvar på yttern länge så kommer jag tidigare i position för nästa sväng och får en längre sträcka med skidan i fallinjen (tycker jag). Kändes befriande rörelsemässigt samt mindre energikrävande. Svårt att tillämpa i isig svart pist dock. Denna säsong ska jag ta vid där men fundrar även på nästa steg. Eftersom jag tänkte köra något DM/GM i år så vill jag fokusera på kantgrepp och ett bra släpp genom sväng. Jag tror att jag behöver få till en bättre hyftvinkel. Hur gör jag det? Hur gör jag det i tillsammans med att att gå med ytterarmen långt fram (känns motsägelsefullt)? Tankar och tips motas. Det är mest GS/friåknings-perspektiv jag har. När det gäller SL i bana får det fortsätta att vara ren överlevnad för att ta sig i mål. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp