Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fransosen" data-source="post: 998137" data-attributes="member: 66849"><p>Har läst den här tråden och undrade över tänket när man går från en sväng till nästa. Man ser att skidlärare i norden ofta går rätt djupt ner i sväng (och håller i den lääänge) för att sedan stå relativt rakt i övergången till nästa sväng. Att det underlättar att komma över till nästa sväng förstår jag, och att det är pedagogiskt mycket bra är jag också med på. Men jag har samtidigt blivit hårt drillad i att hålla en låg och stabil position mellan svängarna så att jag ska kunna hålla bra snökontakt och kunna parera slag. Fysiskt krävande är det men det ger bra kontroll i dåligt före.</p><p>Så då undrar jag lite hur tänket är bland skidlärarna i norden runt avlastningen mellan svängarna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fransosen, post: 998137, member: 66849"] Har läst den här tråden och undrade över tänket när man går från en sväng till nästa. Man ser att skidlärare i norden ofta går rätt djupt ner i sväng (och håller i den lääänge) för att sedan stå relativt rakt i övergången till nästa sväng. Att det underlättar att komma över till nästa sväng förstår jag, och att det är pedagogiskt mycket bra är jag också med på. Men jag har samtidigt blivit hårt drillad i att hålla en låg och stabil position mellan svängarna så att jag ska kunna hålla bra snökontakt och kunna parera slag. Fysiskt krävande är det men det ger bra kontroll i dåligt före. Så då undrar jag lite hur tänket är bland skidlärarna i norden runt avlastningen mellan svängarna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp