Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 998522" data-attributes="member: 10760"><p>Fast jag håller inte med om att det är olika, metodiken är det ja men vi pratar samma krafter, samma rörelser och precis samma basfärdigheter.</p><p>Det som skiljer är målet, och det är faktiskt individuellt, och då måste man hela tiden anpassa sig utifrån det, och här hävdar jag att rutinerade, välutbildade skidlärare har kommit längre än den svenska tränarkåren.</p><p>Sen pratar man annorlunda inom tränarkåren men det har nog andra skäl. Fokus på kurserna är samma tekniska nomenklatur inom de olika spåren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 998522, member: 10760"] Fast jag håller inte med om att det är olika, metodiken är det ja men vi pratar samma krafter, samma rörelser och precis samma basfärdigheter. Det som skiljer är målet, och det är faktiskt individuellt, och då måste man hela tiden anpassa sig utifrån det, och här hävdar jag att rutinerade, välutbildade skidlärare har kommit längre än den svenska tränarkåren. Sen pratar man annorlunda inom tränarkåren men det har nog andra skäl. Fokus på kurserna är samma tekniska nomenklatur inom de olika spåren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få isär fötterna vid carving.
Tillbaka
Topp