Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Få mina pjäxor mjukare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1069511" data-attributes="member: 29440"><p>Har precis köpt ett par Cochise 110. Provade 120 och tyckte de var hårda så beställde 110 istället.</p><p>Då de var lite smala och tryckte lite på utsidan av högerfoten så spände jag först inte åt så hårt över foten.</p><p>Tyckte också att dessa hade relativt hårt flex.</p><p>Sen provade jag ändå att spänna hårdare över foten. Detta medförde att ovansidan av pjäxan trycktes ned samtidigt som pjäxan vidgades något ( Jag har både lågt fotvalv och smala vrister)</p><p>Men det jag framför allt noterade var att det gav skaftet möjlighet att vinklas mer framåt och flexen blev mjukare och kändes direkt skonsammare mot underbenet.</p><p>Anledningen visade sig vara att nedre kanten på skaftets framsida tog i skalet på ovansidan foten vilket gjorde flexen nästan blev helt stum i max vinkel framåt.</p><p>Så när jag spände åt fanns helt enkelt mer rörelseutrymme för skaftet att vinklas framåt.</p><p></p><p>Om du inte kan spänna hårdare så tror jag att det skulle hjälpa att slipa bort några mm från nederkant på framsidan av skaftet , där du har överlappet alltså. Kolla om det har skavt där mot fotskalet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1069511, member: 29440"] Har precis köpt ett par Cochise 110. Provade 120 och tyckte de var hårda så beställde 110 istället. Då de var lite smala och tryckte lite på utsidan av högerfoten så spände jag först inte åt så hårt över foten. Tyckte också att dessa hade relativt hårt flex. Sen provade jag ändå att spänna hårdare över foten. Detta medförde att ovansidan av pjäxan trycktes ned samtidigt som pjäxan vidgades något ( Jag har både lågt fotvalv och smala vrister) Men det jag framför allt noterade var att det gav skaftet möjlighet att vinklas mer framåt och flexen blev mjukare och kändes direkt skonsammare mot underbenet. Anledningen visade sig vara att nedre kanten på skaftets framsida tog i skalet på ovansidan foten vilket gjorde flexen nästan blev helt stum i max vinkel framåt. Så när jag spände åt fanns helt enkelt mer rörelseutrymme för skaftet att vinklas framåt. Om du inte kan spänna hårdare så tror jag att det skulle hjälpa att slipa bort några mm från nederkant på framsidan av skaftet , där du har överlappet alltså. Kolla om det har skavt där mot fotskalet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Få mina pjäxor mjukare
Tillbaka
Topp