Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Faction CT 3.0 eller 4.0?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaMat" data-source="post: 1093282" data-attributes="member: 163637"><p>Är på väg att köpa nya skidor och har testat lite olika modeller. Har inte haft möjlighet att testa Faction CT 3.0 eller 4.0, men fick prova 2.0 och älskade skidorna! Tyvärr är inte 2.0 vad jag behöver utan jag letar efter någonting bredare. Därför funderar jag på CT 3.0 eller 4.0. </p><p></p><p>Någon som har erfarenhet av dessa skidor eller har ändå någon synpunkt att bidra med? Det jag letar efter är ett par skidor med bra flyt i djupsnön. De ska vara lekfulla och tillräckligt snabba i tätare skog. Samtidigt ska de vara någorlunda stabila i pisten och de ska vara tillräckligt lätta att tura med. Turar inte så ofta, kanske 5-10% av tiden. Kommer därför ha ett par Marker Baron 13 epf-bindningar på dem. </p><p></p><p>Lutar mest åt CT 3, men är orolig för att de inte kommer har tillräckligt med flyt när det finns bra med puder. </p><p></p><p>Vad tror ni? Någon synpunkt på val av bindningar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaMat, post: 1093282, member: 163637"] Är på väg att köpa nya skidor och har testat lite olika modeller. Har inte haft möjlighet att testa Faction CT 3.0 eller 4.0, men fick prova 2.0 och älskade skidorna! Tyvärr är inte 2.0 vad jag behöver utan jag letar efter någonting bredare. Därför funderar jag på CT 3.0 eller 4.0. Någon som har erfarenhet av dessa skidor eller har ändå någon synpunkt att bidra med? Det jag letar efter är ett par skidor med bra flyt i djupsnön. De ska vara lekfulla och tillräckligt snabba i tätare skog. Samtidigt ska de vara någorlunda stabila i pisten och de ska vara tillräckligt lätta att tura med. Turar inte så ofta, kanske 5-10% av tiden. Kommer därför ha ett par Marker Baron 13 epf-bindningar på dem. Lutar mest åt CT 3, men är orolig för att de inte kommer har tillräckligt med flyt när det finns bra med puder. Vad tror ni? Någon synpunkt på val av bindningar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Faction CT 3.0 eller 4.0?
Tillbaka
Topp