Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Faction CT 3.0 eller 4.0?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kreemcheese" data-source="post: 1093382" data-attributes="member: 94761"><p>Hej!</p><p>Jag har kört enbart Faction de senaste 5 åren och har under dessa år åkt på alla årsmodeller av CT 3.0, som de flesta skriver så är det en perfekt skida om du bara skall ha ett par. Lekfull, hyfsad stabil i fart, stomp-vänlig och rolig på kant. Föregående modell av 3.0 då den var 112 istället för 108 som den är nu var i min mening en bättre skida fram tills i år. Det är numera titanal under foten istället för den något spännande plastförstärkningen som var de senaste 2 åren.</p><p></p><p>Dock har Faction släppt en helt ny linje skidor till denna säsongen som heter Prodigy, där 4.0 är ett vapen av massförstörelse. En helt annorlunda skida som uppriktigt sagt är den bästa jag har åkt på, går att göra exakt allt du kan tänkas vilja. Kört den en säsong i Verbier +vår i Hemavan/Tärnaby och Riksgränsen och skulle inte kunna tänka mig att ha en annan skida som nr1. Länkar den här så du kan spana in om du är intresserad. <a href="https://factionskis.com/collections/skis/products/prodigy-4-0" target="_blank">https://factionskis.com/collections/skis/products/prodigy-4-0</a></p><p></p><p>Såg även på din profil att du ibland är i Hemavan/ Tärnaby området, jag har både CT 3.0 och Prodigy 4.0 hemma samt för demo på P3 Skidhop i Tärnaby. Så om du har vägarna förbi är det bara att du kikar in och lånar med dig något par ut.</p><p></p><p>Fredrik Corin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kreemcheese, post: 1093382, member: 94761"] Hej! Jag har kört enbart Faction de senaste 5 åren och har under dessa år åkt på alla årsmodeller av CT 3.0, som de flesta skriver så är det en perfekt skida om du bara skall ha ett par. Lekfull, hyfsad stabil i fart, stomp-vänlig och rolig på kant. Föregående modell av 3.0 då den var 112 istället för 108 som den är nu var i min mening en bättre skida fram tills i år. Det är numera titanal under foten istället för den något spännande plastförstärkningen som var de senaste 2 åren. Dock har Faction släppt en helt ny linje skidor till denna säsongen som heter Prodigy, där 4.0 är ett vapen av massförstörelse. En helt annorlunda skida som uppriktigt sagt är den bästa jag har åkt på, går att göra exakt allt du kan tänkas vilja. Kört den en säsong i Verbier +vår i Hemavan/Tärnaby och Riksgränsen och skulle inte kunna tänka mig att ha en annan skida som nr1. Länkar den här så du kan spana in om du är intresserad. [URL]https://factionskis.com/collections/skis/products/prodigy-4-0[/URL] Såg även på din profil att du ibland är i Hemavan/ Tärnaby området, jag har både CT 3.0 och Prodigy 4.0 hemma samt för demo på P3 Skidhop i Tärnaby. Så om du har vägarna förbi är det bara att du kikar in och lånar med dig något par ut. Fredrik Corin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Faction CT 3.0 eller 4.0?
Tillbaka
Topp