Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
fälgproblem...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="deblanche" data-source="post: 357484" data-attributes="member: 63800"><p>Hejsan hejsan!</p><p></p><p>Inte roligt att crasha fälgar inte. När du har köpt din nya fälg så skulle jag ge dig som tips att lämna in den på affären du köpte cykeln på och be dom ekra om hjulet. För om du försöker själv så finns det ganska stor risk att det kan gå åt pipan, om du aldrig har gjort det förut.</p><p></p><p>Sen brukar det också vara bra att byta ekrar och nipplar när man ska ekra om ett hjul för att få en bra hållfasthet och spänst i själva hjulet.</p><p></p><p>Några EX på bra tänkbara fälgar:</p><p>Allt från www.cyclecomponents.com</p><p></p><p>Skivbroms:</p><p>En helt underbar fälg som jag själv kör på, har aldrig haft problem med vinda fälgar.</p><p>1. Mavic ex 729 DISC</p><p></p><p>Den fälgen fungerar aldeles utmärkt till ditt ändamål. lite mindre stryktålig än 729.</p><p>2. Mavic ex 325</p><p></p><p>Fälgbroms:</p><p></p><p>Här har du en riktigt fin fälg, precis som 729 fast med fälgbroms </p><p>1. Mavic ex 721</p><p></p><p>Det var den enda tänkbara fälgen som jag hittade som lämpar sig för ditt ändamål.</p><p></p><p>Hoppas du blir nöjd över ditt köp och allt går bra!</p><p></p><p>MVH // Viktor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="deblanche, post: 357484, member: 63800"] Hejsan hejsan! Inte roligt att crasha fälgar inte. När du har köpt din nya fälg så skulle jag ge dig som tips att lämna in den på affären du köpte cykeln på och be dom ekra om hjulet. För om du försöker själv så finns det ganska stor risk att det kan gå åt pipan, om du aldrig har gjort det förut. Sen brukar det också vara bra att byta ekrar och nipplar när man ska ekra om ett hjul för att få en bra hållfasthet och spänst i själva hjulet. Några EX på bra tänkbara fälgar: Allt från www.cyclecomponents.com Skivbroms: En helt underbar fälg som jag själv kör på, har aldrig haft problem med vinda fälgar. 1. Mavic ex 729 DISC Den fälgen fungerar aldeles utmärkt till ditt ändamål. lite mindre stryktålig än 729. 2. Mavic ex 325 Fälgbroms: Här har du en riktigt fin fälg, precis som 729 fast med fälgbroms 1. Mavic ex 721 Det var den enda tänkbara fälgen som jag hittade som lämpar sig för ditt ändamål. Hoppas du blir nöjd över ditt köp och allt går bra! MVH // Viktor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
fälgproblem...
Tillbaka
Topp