Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fallhöjd i Sälen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freerider662" data-source="post: 1308711" data-attributes="member: 119057"><p>Intressant tråd om priser och kvalitet fjällen vs alperna!</p><p>Jag har ca 45 skiddagar / säsong. Jag kan säga att det är tveklöst billigare i alperna än i svenska fjällen. Prova Österrike eller Italien! Det finns massor med skidorter med fantastiskt fina pensioner från frukost till helpension och dom flesta har någon form av spa-avdelning att ta hand om kroppen i efter en dag på berget. Ett annat alternativ är att hyra lägenhet eller ett chalé. </p><p>Man kör ner på vägar som är långt mycket bättre än svenska kostigar och på taket har man alla favoritskidorna i boxen. Ta nattbåten fr Trelleborg till Rostock och vakna utvilad. 100 mil senare är ni mitt i alperna!</p><p>Liftkort är mycket billigare än Skistars sanslöst höga priser som inte ger bättre pister än någon annan pistägare.</p><p>Möjligheterna i alperna är långt mycket större än i fjällen och skidorterna ligger nära varandra vilket ger möjlighet att hela tiden åka till de bästa förhållandena utifrån sin boendebas.</p><p>Med det sagt finns det naturligtvis tillfällen där svenska fjällen är fantastiskt fint, men för åkaren som fokuserar på kvalitativ utförsåkning är valet enkelt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freerider662, post: 1308711, member: 119057"] Intressant tråd om priser och kvalitet fjällen vs alperna! Jag har ca 45 skiddagar / säsong. Jag kan säga att det är tveklöst billigare i alperna än i svenska fjällen. Prova Österrike eller Italien! Det finns massor med skidorter med fantastiskt fina pensioner från frukost till helpension och dom flesta har någon form av spa-avdelning att ta hand om kroppen i efter en dag på berget. Ett annat alternativ är att hyra lägenhet eller ett chalé. Man kör ner på vägar som är långt mycket bättre än svenska kostigar och på taket har man alla favoritskidorna i boxen. Ta nattbåten fr Trelleborg till Rostock och vakna utvilad. 100 mil senare är ni mitt i alperna! Liftkort är mycket billigare än Skistars sanslöst höga priser som inte ger bättre pister än någon annan pistägare. Möjligheterna i alperna är långt mycket större än i fjällen och skidorterna ligger nära varandra vilket ger möjlighet att hela tiden åka till de bästa förhållandena utifrån sin boendebas. Med det sagt finns det naturligtvis tillfällen där svenska fjällen är fantastiskt fint, men för åkaren som fokuserar på kvalitativ utförsåkning är valet enkelt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fallhöjd i Sälen?
Tillbaka
Topp