Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fallhöjd Ramundberget, 250m eller 300m?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ederedler" data-source="post: 1312643" data-attributes="member: 70369"><p>Mycket bra med en seriös diskussion om detta allvarliga fel [USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER], [USER=102471]@Hasse_Lindborg[/USER] mfl! </p><p></p><p>Jag har några ytterligare punkter att ta upp i ett officiellt klagomål till ledningen för denna avkrok, utöver det rikliga snöandet som nämnts tidigare i denna tråd:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Liftperssonalens bemötande i Lill-Ramis, lillgrabben ska lära sig åka lagg! Inte dansa i liftkön o göra high five med rävar, skärp er o ta jobbet seriöst!</li> <li data-xf-list-type="ul">Rännorna öst osthang, det är ju helt livsfarligt, spräng o schakta ner skiten. Se ängarna på toppen som målbild, det är bra grön/blå skidterräng där ungarna kan åka själva med svärmor så jag slipper.</li> <li data-xf-list-type="ul">Det så kallade offpistområdet grytan, slutar ju i ett längdspår som kräver STAKNING tillbaka. Kräver en stor varningsskylt för detta o MINST en hjärtstartare! För att inte tala om skogen väst om skarsliften, fullt av småklippor o stubbar man kan råka hoppa på. FÅR DET VA SÅ??</li> <li data-xf-list-type="ul">Värmestugorna är ett helvete, ungarna går ju inte att få ut igen. Det ska härjas i lekrum o fikas i ett! Vi åker ju dit för att åka lagg! Denna kritik gäller även sommartid när diverse studsmattor ställs upp utanför gästcervice o sportshop. Anonymt citat från besvärad besökare: "Vi har inte åkt 60 mil för att hoppa studsmatta!!". Jag har kortare resa från centrala Jämtland med fortfarande sjukt ovärt.</li> <li data-xf-list-type="ul">Maten har jag inga synpunkter på, käkar mest medhavt fika. Då ibland svamptoast på de MINIMALA kantareller som återfinns i dalens sydsluttning sommartid. Men svältgränsen är nära, kräver tydligt markerade kantarellställen om detta ska få fortsätta marknadsföras som en attraktion sommartid. Kritiken gäller även hjortron, öring och ripa!</li> <li data-xf-list-type="ul">När måttet är rågat o man helt tröttnat på arrangerad turism med låg fallhöjd kan Skarsfjället på håll se ut som ett lämpligt turmål med lätta speedtouring-lagg. Men det är ju ännu sämre, anmarsch på 12 km som smygäter fallhöjd o kvar blir ynka 450 meter effektiv åkhöjd på en topp på nära 1600 meter. KLENT! Här är kan också ses spår av de förbannade rävarna som härjar i barnbacken, yrkar på skyddsjakt!</li> <li data-xf-list-type="ul">Längdåkningen ska vi inte ens nämna, på vårkanten finns risk att familjen dumpar en vid stängning o man tvingas åka hem i solnedgången över fjället till stugan på Tänndalssidan, mycket traumatisk. Yrkar på förbud mot längdåkare i sittliften efter 15 för att säkerställa säkerheten för otränade farsor. </li> </ul><p>Med förhoppning om kraftfullt agerande av destinationens ledning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ederedler, post: 1312643, member: 70369"] Mycket bra med en seriös diskussion om detta allvarliga fel [USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER], [USER=102471]@Hasse_Lindborg[/USER] mfl! Jag har några ytterligare punkter att ta upp i ett officiellt klagomål till ledningen för denna avkrok, utöver det rikliga snöandet som nämnts tidigare i denna tråd: [LIST] [*]Liftperssonalens bemötande i Lill-Ramis, lillgrabben ska lära sig åka lagg! Inte dansa i liftkön o göra high five med rävar, skärp er o ta jobbet seriöst! [*]Rännorna öst osthang, det är ju helt livsfarligt, spräng o schakta ner skiten. Se ängarna på toppen som målbild, det är bra grön/blå skidterräng där ungarna kan åka själva med svärmor så jag slipper. [*]Det så kallade offpistområdet grytan, slutar ju i ett längdspår som kräver STAKNING tillbaka. Kräver en stor varningsskylt för detta o MINST en hjärtstartare! För att inte tala om skogen väst om skarsliften, fullt av småklippor o stubbar man kan råka hoppa på. FÅR DET VA SÅ?? [*]Värmestugorna är ett helvete, ungarna går ju inte att få ut igen. Det ska härjas i lekrum o fikas i ett! Vi åker ju dit för att åka lagg! Denna kritik gäller även sommartid när diverse studsmattor ställs upp utanför gästcervice o sportshop. Anonymt citat från besvärad besökare: "Vi har inte åkt 60 mil för att hoppa studsmatta!!". Jag har kortare resa från centrala Jämtland med fortfarande sjukt ovärt. [*]Maten har jag inga synpunkter på, käkar mest medhavt fika. Då ibland svamptoast på de MINIMALA kantareller som återfinns i dalens sydsluttning sommartid. Men svältgränsen är nära, kräver tydligt markerade kantarellställen om detta ska få fortsätta marknadsföras som en attraktion sommartid. Kritiken gäller även hjortron, öring och ripa! [*]När måttet är rågat o man helt tröttnat på arrangerad turism med låg fallhöjd kan Skarsfjället på håll se ut som ett lämpligt turmål med lätta speedtouring-lagg. Men det är ju ännu sämre, anmarsch på 12 km som smygäter fallhöjd o kvar blir ynka 450 meter effektiv åkhöjd på en topp på nära 1600 meter. KLENT! Här är kan också ses spår av de förbannade rävarna som härjar i barnbacken, yrkar på skyddsjakt! [*]Längdåkningen ska vi inte ens nämna, på vårkanten finns risk att familjen dumpar en vid stängning o man tvingas åka hem i solnedgången över fjället till stugan på Tänndalssidan, mycket traumatisk. Yrkar på förbud mot längdåkare i sittliften efter 15 för att säkerställa säkerheten för otränade farsor. [/LIST] Med förhoppning om kraftfullt agerande av destinationens ledning! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fallhöjd Ramundberget, 250m eller 300m?
Tillbaka
Topp