Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
fallhöjden i staterna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 492269" data-attributes="member: 59533"><p>Det är en stor skillnad. Grejen med åken i nordamerika är att du OFTAST inte ens använder hela fallhöjden som erbjuds, i ett åk. I alperna kan du få 1000 BRA fallmeter utan för mycket jobb. Det händer inte i nordamerika. En vinter som denna ser jag inte en enda anledning till att åka till Nordamerika istället för alperna. Kanske Kanada för att den härliga mentaliteten. Men fuck den när det snöar satan :D Då kan jag ta att brotta ner några tyskar för att komma före i liftkön :D</p><p></p><p>En sak om terrängen. Eftersom det generellt snöar mer i nordamerika än alperna får du en liten annan form på terrängen. Tex i skogen blir fler saker helt täckta och tillgängliga att åka på. tänk pillows formade av igensnöade stenar, stubbar och träd osv. Denna sortens åkning är sjukt rolig. Bryr man sig lite mindre om förhållandena utan vill ha längre åk (vilket jag verkligen kan förstå) så är Alperna det enda rätta. Att spetta på fullt i 3 minuter i alperna istället för ett åk på 25sek med tre faceshots kan i min mening vara mer givande.</p><p></p><p>Att tura kan vara riktigt skoj i Nordamrika. Större chans till mer snö och rolig terräng gör att det är här du får ut mest av turningen om du ser till antal faceshots och pillowlines per säsong :D</p><p></p><p>Du får dock jobba mer för åken än alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 492269, member: 59533"] Det är en stor skillnad. Grejen med åken i nordamerika är att du OFTAST inte ens använder hela fallhöjden som erbjuds, i ett åk. I alperna kan du få 1000 BRA fallmeter utan för mycket jobb. Det händer inte i nordamerika. En vinter som denna ser jag inte en enda anledning till att åka till Nordamerika istället för alperna. Kanske Kanada för att den härliga mentaliteten. Men fuck den när det snöar satan :D Då kan jag ta att brotta ner några tyskar för att komma före i liftkön :D En sak om terrängen. Eftersom det generellt snöar mer i nordamerika än alperna får du en liten annan form på terrängen. Tex i skogen blir fler saker helt täckta och tillgängliga att åka på. tänk pillows formade av igensnöade stenar, stubbar och träd osv. Denna sortens åkning är sjukt rolig. Bryr man sig lite mindre om förhållandena utan vill ha längre åk (vilket jag verkligen kan förstå) så är Alperna det enda rätta. Att spetta på fullt i 3 minuter i alperna istället för ett åk på 25sek med tre faceshots kan i min mening vara mer givande. Att tura kan vara riktigt skoj i Nordamrika. Större chans till mer snö och rolig terräng gör att det är här du får ut mest av turningen om du ser till antal faceshots och pillowlines per säsong :D Du får dock jobba mer för åken än alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
fallhöjden i staterna?
Tillbaka
Topp