Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fallteknik
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 841281"><p>Förut annordnades det "fallkurser" uppe i gränsen, <em>lär dig falla säkert</em> eller något sånt hette det. Väldigt knasigt, men det är säkert en hel vetenskap.</p><p></p><p>Ibland har jag "släppt" genom couloirer och kommit upp i helt sjuka farter som jag egentligen inte behärskar, är underlaget då plötsligt hård och knöligt är det fan inte lätt att försöka stanna utan man får bara fortsätta och hoppas på det bästa tills det planar ut. Skulle man klota vet man att det blir en tomahawk utan tvekan.</p><p></p><p>Kanske man skulle försöka kura ihop till en boll istället? Inta flygplansnödlandningsläge.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 841281"] Förut annordnades det "fallkurser" uppe i gränsen, [i]lär dig falla säkert[/i] eller något sånt hette det. Väldigt knasigt, men det är säkert en hel vetenskap. Ibland har jag "släppt" genom couloirer och kommit upp i helt sjuka farter som jag egentligen inte behärskar, är underlaget då plötsligt hård och knöligt är det fan inte lätt att försöka stanna utan man får bara fortsätta och hoppas på det bästa tills det planar ut. Skulle man klota vet man att det blir en tomahawk utan tvekan. Kanske man skulle försöka kura ihop till en boll istället? Inta flygplansnödlandningsläge. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Fallteknik
Tillbaka
Topp