Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeresa till fjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zoubolo" data-source="post: 1031872" data-attributes="member: 132634"><p>Hejsan! Som någon redan har sagt så är Björnrike ett väldigt bra alternativ, har själv varit där 14 av mina 18 år på skidor, så har gott från en hjälmfoting till en bra skidåkare i deras backar! </p><p></p><p>Fördelen med Björnrike är att det alltid finns minst en lätt nedfart och minst en lite svårare vid varje lift, så hela familjen kan återsamlas nere vid liften nöjda och glada efter att ha fått ett åk i en backe som motsvarar sin egna nivå. Så hela området i sig är väldigt barnvänligt men det finns även en hel del goa åk för den lite mer rutinerade! T.ex så finns en av sveriges godaste Carvingbacke (personlig åsikt) intill den nybyggda Grizzlyexpress , en helt underbar backe som du sedan kommer upp till igen innan du hinner blinka pågrund av liften (Skandinaviens snabbaste lift). </p><p>Personalen i Björnrike är även fantastiska vilket jag tycker lyfter upp stället! Man blir alltid varmt mottagen! Även dess fallhöjd är helt ok för en svensk skidanläggning, 470 m, många backar är även över 2km långa! Det ligger även i söderläge vilket ofta ger helt fantastiska soliga dagar!</p><p></p><p>Några nackdelar med Björnrike är dess storlek, det finns bara 16 nedfarter, men detta kompenseras med att lifkortet även täcker både vemdalsskalet och Storhogna/klövsjö. (totalt 55 nedfarter och 34 liftar)</p><p></p><p>Det brukar inte heller vara något jätte hålligång efter skidåkningen i form av afterski eller liknande, men lite finns det iaf, både uppe på det gamla hotellet och i Björnrikegården. Man har även i år startat upp en ny sportbar om detta nu verkar intressant. </p><p></p><p>Men enligt mig väger verkligen fördelarna över nackdelarna! Det har varit ett fantastiskt ställe att lära sig åka skidor på och fått utvecklats. För barn är detta rena drömmen att få komma dit upp! Men även för er vuxna som vill har lite mer utmaningar finns det några guldkorn att gräva fram i denna destination! </p><p>Kan även tillägga att Vemdalens skidskola har vunnit pris som världens bästa skidskola två gånger (2003, 2005)!!! </p><p>Mysfaktorn i denna skidanläggning är 9/10! </p><p>Hoppas detta hjälpte, hade lite för lite tid på mig att gå igenom allt en gång till, så ha överseende med stavfel eller liknande!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zoubolo, post: 1031872, member: 132634"] Hejsan! Som någon redan har sagt så är Björnrike ett väldigt bra alternativ, har själv varit där 14 av mina 18 år på skidor, så har gott från en hjälmfoting till en bra skidåkare i deras backar! Fördelen med Björnrike är att det alltid finns minst en lätt nedfart och minst en lite svårare vid varje lift, så hela familjen kan återsamlas nere vid liften nöjda och glada efter att ha fått ett åk i en backe som motsvarar sin egna nivå. Så hela området i sig är väldigt barnvänligt men det finns även en hel del goa åk för den lite mer rutinerade! T.ex så finns en av sveriges godaste Carvingbacke (personlig åsikt) intill den nybyggda Grizzlyexpress , en helt underbar backe som du sedan kommer upp till igen innan du hinner blinka pågrund av liften (Skandinaviens snabbaste lift). Personalen i Björnrike är även fantastiska vilket jag tycker lyfter upp stället! Man blir alltid varmt mottagen! Även dess fallhöjd är helt ok för en svensk skidanläggning, 470 m, många backar är även över 2km långa! Det ligger även i söderläge vilket ofta ger helt fantastiska soliga dagar! Några nackdelar med Björnrike är dess storlek, det finns bara 16 nedfarter, men detta kompenseras med att lifkortet även täcker både vemdalsskalet och Storhogna/klövsjö. (totalt 55 nedfarter och 34 liftar) Det brukar inte heller vara något jätte hålligång efter skidåkningen i form av afterski eller liknande, men lite finns det iaf, både uppe på det gamla hotellet och i Björnrikegården. Man har även i år startat upp en ny sportbar om detta nu verkar intressant. Men enligt mig väger verkligen fördelarna över nackdelarna! Det har varit ett fantastiskt ställe att lära sig åka skidor på och fått utvecklats. För barn är detta rena drömmen att få komma dit upp! Men även för er vuxna som vill har lite mer utmaningar finns det några guldkorn att gräva fram i denna destination! Kan även tillägga att Vemdalens skidskola har vunnit pris som världens bästa skidskola två gånger (2003, 2005)!!! Mysfaktorn i denna skidanläggning är 9/10! Hoppas detta hjälpte, hade lite för lite tid på mig att gå igenom allt en gång till, så ha överseende med stavfel eller liknande! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeresa till fjällen
Tillbaka
Topp