Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1307388" data-attributes="member: 175247"><p>Pistskidor/Allmountain.</p><p>I stort sett all terräng utanför pisterna är redan exploaterad med ”hyttepest” i Hafjell och Kvitfjell. Inte mycket offpist terräng kvar.</p><p></p><p>OBS!</p><p>Glöm inte att besöka Kvitfjell också.</p><p>Mindre men bättre skidåkning tycker jag, och fjällpanoramat är vackrare och mäktigare här, bl a magnifik utsikt över Rondane massivet, och på avstånd även Jotunheimen.</p><p>Maten är bättre här också (Tyrihans).</p><p></p><p>Och prova Norefjell nästa år, är skidåkningsmässigt bättre tycker jag, inkl. lättillgänglig och snäll offpist som det också finns här, och inte så mycket ”hyttepest”.</p><p></p><p>Trevlig resa till Gudbrandsdalen önskar jag er!</p><p></p><p><em>Utsikt mot Rondanefjellen med flera +2000m toppar, sett från Kvitfjell.</em></p><p><em>[ATTACH=full]34179[/ATTACH]</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1307388, member: 175247"] Pistskidor/Allmountain. I stort sett all terräng utanför pisterna är redan exploaterad med ”hyttepest” i Hafjell och Kvitfjell. Inte mycket offpist terräng kvar. OBS! Glöm inte att besöka Kvitfjell också. Mindre men bättre skidåkning tycker jag, och fjällpanoramat är vackrare och mäktigare här, bl a magnifik utsikt över Rondane massivet, och på avstånd även Jotunheimen. Maten är bättre här också (Tyrihans). Och prova Norefjell nästa år, är skidåkningsmässigt bättre tycker jag, inkl. lättillgänglig och snäll offpist som det också finns här, och inte så mycket ”hyttepest”. Trevlig resa till Gudbrandsdalen önskar jag er! [I]Utsikt mot Rondanefjellen med flera +2000m toppar, sett från Kvitfjell. [ATTACH type="full" alt="1729070742925.png"]34179[/ATTACH][/I] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Tillbaka
Topp