Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1307396" data-attributes="member: 144594"><p>Det finns faktiskt några dedikerade offpistområden i Kvitfjell (som är mysigt!) men jag testade dem aldrig.</p><p>Annars som PC skriver är det många hytter bredvid pisterna, men i det enorma hyttområdet ”skiers left” om systemet i Hafjell fick fru fredw och jag oplanerat (vi åkte vilse på jakt efter vår hytte) testa något som liknade skogsskidåkning mellan de mestadels obebodda hytterna! <img class="smilie smilie--emoji" alt="😄" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f604.png" title="Grinning face with smiling eyes :smile:" data-shortname=":smile:" loading="lazy" width="64" height="64" /> Ganska kul. Tyckte jag. <img class="smilie smilie--emoji" alt="😉" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" title="Winking face :wink:" data-shortname=":wink:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p><p>Bäst gillade jag backarna på sidorna i nedre delen av systemet. Toppen är knappt en topp, snarare en högplatå.</p><p></p><p>Ett råd till bilisten är att bilvägen upp till Kvitfjells mellanstation på framsidan är ganska ”hårig”, osandad, lång och delvis brant. Man kan parkera i dalen istället. Och testa OS-störtloppet på vägen ner (eller ta liften ner igen, det är delvis mycket brant).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1307396, member: 144594"] Det finns faktiskt några dedikerade offpistområden i Kvitfjell (som är mysigt!) men jag testade dem aldrig. Annars som PC skriver är det många hytter bredvid pisterna, men i det enorma hyttområdet ”skiers left” om systemet i Hafjell fick fru fredw och jag oplanerat (vi åkte vilse på jakt efter vår hytte) testa något som liknade skogsskidåkning mellan de mestadels obebodda hytterna! 😄 Ganska kul. Tyckte jag. 😉 Bäst gillade jag backarna på sidorna i nedre delen av systemet. Toppen är knappt en topp, snarare en högplatå. Ett råd till bilisten är att bilvägen upp till Kvitfjells mellanstation på framsidan är ganska ”hårig”, osandad, lång och delvis brant. Man kan parkera i dalen istället. Och testa OS-störtloppet på vägen ner (eller ta liften ner igen, det är delvis mycket brant). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Tillbaka
Topp