Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1307423" data-attributes="member: 176798"><p>Men nordens bästa backe har Kvitfjell lätt i olympiabacken. Rolig och krävande och pga dess rykte (?) oftast inte mycket folk vilket gör att det går att trycka på ganska bra. Tycker även Hafjell har några vassa branta långa pister, men håller med om att stugbebyggelsen blivit lite väl utbredd där, särskilt när den når så långt upp på berget. </p><p></p><p>Norefjell har också bra åkning, lite mer möjlighet till off pist men mer enformigt system. Tycker inte heller riktigt liftarna hänger ihop på optimalt sätt, men fin fallhöjd och bra brant på sina ställen (inte på toppen dock..). Oavsett är orterna värda ett besök! Bor man på västkusten är det en no brainer att åka dit istället för svenska fjällen, tycker åtminstone jag. Men heads up att det kan bli rejält kallt i januari, neråt minus 30 hade vi i Norefjell v1. Men det i dalen, på toppen bara -15 och strålande sol.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1307423, member: 176798"] Men nordens bästa backe har Kvitfjell lätt i olympiabacken. Rolig och krävande och pga dess rykte (?) oftast inte mycket folk vilket gör att det går att trycka på ganska bra. Tycker även Hafjell har några vassa branta långa pister, men håller med om att stugbebyggelsen blivit lite väl utbredd där, särskilt när den når så långt upp på berget. Norefjell har också bra åkning, lite mer möjlighet till off pist men mer enformigt system. Tycker inte heller riktigt liftarna hänger ihop på optimalt sätt, men fin fallhöjd och bra brant på sina ställen (inte på toppen dock..). Oavsett är orterna värda ett besök! Bor man på västkusten är det en no brainer att åka dit istället för svenska fjällen, tycker åtminstone jag. Men heads up att det kan bli rejält kallt i januari, neråt minus 30 hade vi i Norefjell v1. Men det i dalen, på toppen bara -15 och strålande sol. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Familjeskidåkning i Norge efter jul?
Tillbaka
Topp