Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fång rem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskebulle" data-source="post: 523470" data-attributes="member: 91785"><p>Jag tycker nivån av trångsynthet i denna tråd är helt enorm. Flera personer har redan skrivit om olyckor som kan ske med en skenande bräda i en backe. Man har ski-stoppers på skidor av samma anledning. En skida eller bräda som glider fritt nedför en backen kan komma upp i skrämmande hastigheter.</p><p></p><p>På anläggningen där jag jobbar och åker så hade vi för några år sedan en bräda som skenade, den åkte på ett litet gupp, fick lite luft, och dunkade in i ett utav lifthusen. Den fastnade ungefär 1m över marken, i väggen. </p><p>Hade den brädan träffat någon så kan jag garantera att den antingen hade vållat fruktansvärd skada eller dödsfall. </p><p></p><p>Till er som påstår att fångremmen är ngt som "ska bäras i din ficka" kan jag nog bara säga en sak: Dra åt helvete. Är man så respektlös gentemot andras säkerhet så förtjänar man fan inte ens att se åt snö. </p><p></p><p>Angående att ha fångremen när man hajkar på berg utan liftar, så visst, kör utan, ni skadar ingen annan, men jag lovar er.. det suger att gå och leta efter sina skidor/brädan i en halvmeter lössnö när man istället skulle kunnat pumpat pow.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskebulle, post: 523470, member: 91785"] Jag tycker nivån av trångsynthet i denna tråd är helt enorm. Flera personer har redan skrivit om olyckor som kan ske med en skenande bräda i en backe. Man har ski-stoppers på skidor av samma anledning. En skida eller bräda som glider fritt nedför en backen kan komma upp i skrämmande hastigheter. På anläggningen där jag jobbar och åker så hade vi för några år sedan en bräda som skenade, den åkte på ett litet gupp, fick lite luft, och dunkade in i ett utav lifthusen. Den fastnade ungefär 1m över marken, i väggen. Hade den brädan träffat någon så kan jag garantera att den antingen hade vållat fruktansvärd skada eller dödsfall. Till er som påstår att fångremmen är ngt som "ska bäras i din ficka" kan jag nog bara säga en sak: Dra åt helvete. Är man så respektlös gentemot andras säkerhet så förtjänar man fan inte ens att se åt snö. Angående att ha fångremen när man hajkar på berg utan liftar, så visst, kör utan, ni skadar ingen annan, men jag lovar er.. det suger att gå och leta efter sina skidor/brädan i en halvmeter lössnö när man istället skulle kunnat pumpat pow. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fång rem?
Tillbaka
Topp