Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fång rem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskebulle" data-source="post: 523634" data-attributes="member: 91785"><p>Det känns ju tryggt att du utvärderar risken att brädan ska sticka iväg hela tiden, Rickepuff. Om ändå alla snowboardåkare var som du då. Tyvärr är de ju inte de, och de flesta skenade brädor tror jag (read: Det finns nog ingen undersökning om detta och det är alldeles säkert taget ur luften) att de flesta brädor som kommer på vift tillhör kategorin nybörjare som ännu inte lärt sig, och förstått konceptet med att hålla koll på brädan och omgivningen. </p><p></p><p>Angående de som åker i skogen och hajkar upp för berg så tycker jag nog att fångremmen är för ens egen skull. Risken att brädan skenar och träffat ngt annat än träd på vägen ner i offpisten är nog ganska liten. Det är ju just i pisten som det är farligt, där den obehindrat kan samla fart och till och med följa spåren ner som den är farlig. </p><p></p><p>Jag övervägen faktiskt att skaffa fångrem till mina offpist skidor, då jag förra helgen spenderade ca. 45 minuter att sondera lössnön efter min ena skida som hade lossnat vid ett fall.</p><p></p><p>Fångremmar to teh pplz!</p><p></p><p>Ps. Jag reserverar mig för eventuella stav, och syftnings-fel då jag är starkt påverkad av spriten ikväll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskebulle, post: 523634, member: 91785"] Det känns ju tryggt att du utvärderar risken att brädan ska sticka iväg hela tiden, Rickepuff. Om ändå alla snowboardåkare var som du då. Tyvärr är de ju inte de, och de flesta skenade brädor tror jag (read: Det finns nog ingen undersökning om detta och det är alldeles säkert taget ur luften) att de flesta brädor som kommer på vift tillhör kategorin nybörjare som ännu inte lärt sig, och förstått konceptet med att hålla koll på brädan och omgivningen. Angående de som åker i skogen och hajkar upp för berg så tycker jag nog att fångremmen är för ens egen skull. Risken att brädan skenar och träffat ngt annat än träd på vägen ner i offpisten är nog ganska liten. Det är ju just i pisten som det är farligt, där den obehindrat kan samla fart och till och med följa spåren ner som den är farlig. Jag övervägen faktiskt att skaffa fångrem till mina offpist skidor, då jag förra helgen spenderade ca. 45 minuter att sondera lössnön efter min ena skida som hade lossnat vid ett fall. Fångremmar to teh pplz! Ps. Jag reserverar mig för eventuella stav, och syftnings-fel då jag är starkt påverkad av spriten ikväll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fång rem?
Tillbaka
Topp