Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fångrem Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1029953" data-attributes="member: 132445"><p>Lösningen i sig är väl extremt enkel - undvik i största möjliga mån att ta av dig brädan i backen eller på annat sluttande underlag. Görs detta ändå så måste brädan läggas uppochned, då bindningarna då hindrar brädan från att glida nånstans. </p><p></p><p>Vill väl även vara så fräck att slänga ut mig att nästintill 100% utav allvarliga olyckor med brädor som glider iväg inträffar för att idioter tar av sig brädan mitt i backen och lägger de med belaget neråt. Kalla mig tråkig, men har aldrig någonsin sett en bräda lossna ifrån båda bindningarna, eller en människa ifrån två stycket snowboardbindningar. </p><p>Lösningen på problemet är självklart att mer vett bankas in i brädåkare, förslagsvis från dag 1. Mardrömshistorier som den om den tyske restaurangbesökarens huvud som träffades utav en bräda på Kitzsteinhorn tjänar faktiskt ett syfte där. </p><p></p><p>Alltså, håll koll på var du lägger brädan då den inte är på fötterna. </p><p></p><p>Det är färresten ingen lag på fångrem i något icke-skandinaviskt land, i alla fall ingen lag som efterföljs. Franska/österrikiska/schweiziska liftwaffe kommer inte att skrika på dig ifall du inte har någon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1029953, member: 132445"] Lösningen i sig är väl extremt enkel - undvik i största möjliga mån att ta av dig brädan i backen eller på annat sluttande underlag. Görs detta ändå så måste brädan läggas uppochned, då bindningarna då hindrar brädan från att glida nånstans. Vill väl även vara så fräck att slänga ut mig att nästintill 100% utav allvarliga olyckor med brädor som glider iväg inträffar för att idioter tar av sig brädan mitt i backen och lägger de med belaget neråt. Kalla mig tråkig, men har aldrig någonsin sett en bräda lossna ifrån båda bindningarna, eller en människa ifrån två stycket snowboardbindningar. Lösningen på problemet är självklart att mer vett bankas in i brädåkare, förslagsvis från dag 1. Mardrömshistorier som den om den tyske restaurangbesökarens huvud som träffades utav en bräda på Kitzsteinhorn tjänar faktiskt ett syfte där. Alltså, håll koll på var du lägger brädan då den inte är på fötterna. Det är färresten ingen lag på fångrem i något icke-skandinaviskt land, i alla fall ingen lag som efterföljs. Franska/österrikiska/schweiziska liftwaffe kommer inte att skrika på dig ifall du inte har någon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fångrem Alperna
Tillbaka
Topp