Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fångrem Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 1029957" data-attributes="member: 58560"><p>Alltså... Jag är parkåkare och har åkt skidor och åker nu enbart bräda , jag har aldrig i mitt vuxna liv tappat en bräda men har knäckt 3 stoppers och skenande skida som resultat. Varav värsta fallet skenade skidan rätt in i ryggen på en annan skidåkare.</p><p></p><p>Kör alltid utan fångrem och enda gången fångremmen hjälper är när man bär brädan.</p><p></p><p>Dock är det som Hasse säger, detta efterföljs aldrig och ska den göra någon funktion så ska den användas hela tiden men oftast är det den som sätts på sist efter man har spänt på sig bindningarna.</p><p></p><p></p><p>Blev utskälld i Idre för 2 år sen av en tant som inte hade någon koll på vad fångremmen hade för funktion mer än att det stod att man skulle använda det. Såpass att jag inte fick åka upp i den liften.</p><p></p><p>Senare samma dag ser jag en snowboardlärare med 5 ungar går tvärs över backen med snowboardarna i händerna och fångremmen släpandes i snön efter. Och alla vet ju hur det ser ut när 5-10 åringar ska bära utrustning...</p><p></p><p></p><p>Såhär står det i SLAO's lilla gula</p><p></p><p>"Snowboards ska ha brädbroms eller så lång fångrem att brädan kan </p><p>bäras med fångremmen fäst vid ena benet." <- alltså behöver man inte ha den när man åker?</p><p></p><p>Sen står det "Bär inte löst hängande halsduk, snoddar, rem och liknande som </p><p>kan fastna i liften" ...</p><p></p><p></p><p>Skippa fångremmen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 1029957, member: 58560"] Alltså... Jag är parkåkare och har åkt skidor och åker nu enbart bräda , jag har aldrig i mitt vuxna liv tappat en bräda men har knäckt 3 stoppers och skenande skida som resultat. Varav värsta fallet skenade skidan rätt in i ryggen på en annan skidåkare. Kör alltid utan fångrem och enda gången fångremmen hjälper är när man bär brädan. Dock är det som Hasse säger, detta efterföljs aldrig och ska den göra någon funktion så ska den användas hela tiden men oftast är det den som sätts på sist efter man har spänt på sig bindningarna. Blev utskälld i Idre för 2 år sen av en tant som inte hade någon koll på vad fångremmen hade för funktion mer än att det stod att man skulle använda det. Såpass att jag inte fick åka upp i den liften. Senare samma dag ser jag en snowboardlärare med 5 ungar går tvärs över backen med snowboardarna i händerna och fångremmen släpandes i snön efter. Och alla vet ju hur det ser ut när 5-10 åringar ska bära utrustning... Såhär står det i SLAO's lilla gula "Snowboards ska ha brädbroms eller så lång fångrem att brädan kan bäras med fångremmen fäst vid ena benet." <- alltså behöver man inte ha den när man åker? Sen står det "Bär inte löst hängande halsduk, snoddar, rem och liknande som kan fastna i liften" ... Skippa fångremmen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fångrem Alperna
Tillbaka
Topp