Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem t nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 145413" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p></p><p>kaitsuH !!</p><p></p><p>..</p><p></p><p>Att använda sig av det svenska språket kan ibland te sig förbryllande för vissa personer (dig) så jag skall försöka att förklara vad det jag skrev, betyder OM man kan läsa "mellan raderna".</p><p></p><p>1. Var skrev jag att det är så pass exakt? det är ditt ordval, inte mitt.</p><p></p><p>Många skidorter där jag spenderat dagar och timmar i backarna är anslutna till SLAO (sveriges lift och anläggnings organisation) och då gäller vissa skrivna regler för den alpina utrustning som används av de som åker i pisterna (och utanför där det är tillåtet)</p><p></p><p>I dessa regler står det bland annat att snowboardåkare skall använda så kallad fångrem. Vart finns problemet för dig här ? Du må vara en anarkist eller dylikt för att ignorera det faktum att vi här i Sverige rättar oss efter de regler som finns för att underlätta för den stora massan för rör sig i vårt samhälle. Det står skrivet, alltså så följer vi dessa regler.</p><p></p><p>Det görs trafikkontroller av Polisen för att hålla lagbrotten nere, Tuller gör stickprov för att försöka förhindra en eskalation av insmugglat farligt gods. Överallt i världen så görs det kontroller och stickprov för att hålla nere lagbrotten. Bara att du jämför det jag skrev med Säpo visar att du inte gillar autoriteter eller lagar och/eller förordningar. Du förespråkar Anarki och för att det skall fungera så måste alla människor som lever i ett sådant samhälle ha samma nivå på sin moral och etik vilket är en ren utopi.</p><p></p><p>Klart att de skall kolla liftkort och utrustning, inlusive fångrem för att det står i lagen (som gäller skidanläggningar) att snowboardåkare skall använda fångrem. Varför skulle de inte göra det? Då skulle ju det ske en markant ökning av olyckor i backarna när ingen använder fångrem. </p><p></p><p>Varför skall vi använda fångrem? jag citerar mig själv: </p><p></p><p>"därför att det kanske kanske kanske finns någon som använder den rätt å på så sätt kanske kanske undviken en olycka i backen.."</p><p></p><p>Är det inte värt att kanske undvika att någon skadas svårt och onödigt lidande för person och familj uppstår?</p><p></p><p>Och jag SKALL förklara för dig vilka VI är.</p><p></p><p>"VI" (ja, jag borde ha satt det mellan situationstecken så att även DU hade förstått vad jag menade. Men eftersom din IQ verkar vara rätt låg så skall jag försöka förklara det för dig på ett enkelt sätt.</p><p></p><p>VI i min text ovan står för de snowboardåkare som TÄNKER med hjärnan och inte har en sån jävla dryg attitid och anarkistiskt tänkade som skadar hela snowboardscenen. VI står för oss som vill visa att snowboardåkare är snälla och omtänksamma människor som skall få vara i backen med alla andra. VI betyder i stort sett alla snowboardåkare med moget, konstruktivt tänkande som vill göra något för snowboardens utveckling i Sverige.</p><p></p><p></p><p>Jag hoppas att DU förstår vad jag menar. Lät jag hård? TÄNK innan du skriver sån infantil smörja.</p><p></p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 145413, member: 44213"] .. kaitsuH !! .. Att använda sig av det svenska språket kan ibland te sig förbryllande för vissa personer (dig) så jag skall försöka att förklara vad det jag skrev, betyder OM man kan läsa "mellan raderna". 1. Var skrev jag att det är så pass exakt? det är ditt ordval, inte mitt. Många skidorter där jag spenderat dagar och timmar i backarna är anslutna till SLAO (sveriges lift och anläggnings organisation) och då gäller vissa skrivna regler för den alpina utrustning som används av de som åker i pisterna (och utanför där det är tillåtet) I dessa regler står det bland annat att snowboardåkare skall använda så kallad fångrem. Vart finns problemet för dig här ? Du må vara en anarkist eller dylikt för att ignorera det faktum att vi här i Sverige rättar oss efter de regler som finns för att underlätta för den stora massan för rör sig i vårt samhälle. Det står skrivet, alltså så följer vi dessa regler. Det görs trafikkontroller av Polisen för att hålla lagbrotten nere, Tuller gör stickprov för att försöka förhindra en eskalation av insmugglat farligt gods. Överallt i världen så görs det kontroller och stickprov för att hålla nere lagbrotten. Bara att du jämför det jag skrev med Säpo visar att du inte gillar autoriteter eller lagar och/eller förordningar. Du förespråkar Anarki och för att det skall fungera så måste alla människor som lever i ett sådant samhälle ha samma nivå på sin moral och etik vilket är en ren utopi. Klart att de skall kolla liftkort och utrustning, inlusive fångrem för att det står i lagen (som gäller skidanläggningar) att snowboardåkare skall använda fångrem. Varför skulle de inte göra det? Då skulle ju det ske en markant ökning av olyckor i backarna när ingen använder fångrem. Varför skall vi använda fångrem? jag citerar mig själv: "därför att det kanske kanske kanske finns någon som använder den rätt å på så sätt kanske kanske undviken en olycka i backen.." Är det inte värt att kanske undvika att någon skadas svårt och onödigt lidande för person och familj uppstår? Och jag SKALL förklara för dig vilka VI är. "VI" (ja, jag borde ha satt det mellan situationstecken så att även DU hade förstått vad jag menade. Men eftersom din IQ verkar vara rätt låg så skall jag försöka förklara det för dig på ett enkelt sätt. VI i min text ovan står för de snowboardåkare som TÄNKER med hjärnan och inte har en sån jävla dryg attitid och anarkistiskt tänkade som skadar hela snowboardscenen. VI står för oss som vill visa att snowboardåkare är snälla och omtänksamma människor som skall få vara i backen med alla andra. VI betyder i stort sett alla snowboardåkare med moget, konstruktivt tänkande som vill göra något för snowboardens utveckling i Sverige. Jag hoppas att DU förstår vad jag menar. Lät jag hård? TÄNK innan du skriver sån infantil smörja. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem t nybörjare
Tillbaka
Topp