Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem t nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emsies" data-source="post: 145414" data-attributes="member: 42941"><p>Ok ok finns regeln så ska den väl följas. (Egentligen.) Men eftersom den inte är vettig så borde den ju tas bort, så att respekten finns kvar för övriga skidvettregler. Jag är extremt hänsynsfull när jag åker, och tycker inte att det har med leash eller inte frågan att göra på något sätt!!</p><p></p><p>Det skulle inte ske en markant ökning av antalet olyckor om kravet på fångrem togs bort. Folk anänder den inte på rätt sätt, så regeln hjälper inte ett dugg. De som är nybörjare och är ute och går i backen med brädan under armen behöver ju information!!! Att bara kräva leash och inte informera så att folk fattar när den ska användas är ju helt meningslöst. Och de som kan åka tappar inte brädor omkring sig, så för dem är regeln inte heller relevant. Brädbindningar löser inte ut vid fall, alltså behövs inte fångrem. Telisar- fångrem. Snowskate- fångrem. Snowcross- fångrem. </p><p></p><p>Mer skidvettsregler på insidan av toadörrar och på anslagstavlor! Ett quiz innan man får köpa liftkort kanske (oh vad liftkortsförsäljare skulle älska den extra stressfaktorn när det redan är köer =) Ta bort leash tvånget och öka skidvettsinformationen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emsies, post: 145414, member: 42941"] Ok ok finns regeln så ska den väl följas. (Egentligen.) Men eftersom den inte är vettig så borde den ju tas bort, så att respekten finns kvar för övriga skidvettregler. Jag är extremt hänsynsfull när jag åker, och tycker inte att det har med leash eller inte frågan att göra på något sätt!! Det skulle inte ske en markant ökning av antalet olyckor om kravet på fångrem togs bort. Folk anänder den inte på rätt sätt, så regeln hjälper inte ett dugg. De som är nybörjare och är ute och går i backen med brädan under armen behöver ju information!!! Att bara kräva leash och inte informera så att folk fattar när den ska användas är ju helt meningslöst. Och de som kan åka tappar inte brädor omkring sig, så för dem är regeln inte heller relevant. Brädbindningar löser inte ut vid fall, alltså behövs inte fångrem. Telisar- fångrem. Snowskate- fångrem. Snowcross- fångrem. Mer skidvettsregler på insidan av toadörrar och på anslagstavlor! Ett quiz innan man får köpa liftkort kanske (oh vad liftkortsförsäljare skulle älska den extra stressfaktorn när det redan är köer =) Ta bort leash tvånget och öka skidvettsinformationen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem t nybörjare
Tillbaka
Topp