Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sockervadds" data-source="post: 407336" data-attributes="member: 59002"><p>En fångrem kan du ju köpa för 50:- max. För övrigt är det en mycket bra utgift för att värna om andra åkares säkerhet. Om bindningarna släpper så kommer ju brädan fara ner för backen som en raket och om den då klipper någon över benen eller worst case scenario ännu högre upp jag då kan man ju fan nästan bli skivad. Skidor har ju skistoppers som sänker hastigheten och skidan välter ju oftast också när man trillar, vilket innebär att den inte glider fram utan snarare hasar. En bräda däremot har ju större chans att ligga på rätsida och få en sjuhelsikes fart. </p><p></p><p>Att brädåkare inte får ha båda fötterna fastspända i liften har jag dock lite svårt att förstå. Måste vara något säkerhetstänk i stil med att den kan fastna mellan benen och i och med att du inte kan lyfta ena foten då så kan du inte få loss den. Eller om du släpas efter liften kan det krävas mycket kraft att kånka sig ur situationen om du har båda bindningarna knäppta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sockervadds, post: 407336, member: 59002"] En fångrem kan du ju köpa för 50:- max. För övrigt är det en mycket bra utgift för att värna om andra åkares säkerhet. Om bindningarna släpper så kommer ju brädan fara ner för backen som en raket och om den då klipper någon över benen eller worst case scenario ännu högre upp jag då kan man ju fan nästan bli skivad. Skidor har ju skistoppers som sänker hastigheten och skidan välter ju oftast också när man trillar, vilket innebär att den inte glider fram utan snarare hasar. En bräda däremot har ju större chans att ligga på rätsida och få en sjuhelsikes fart. Att brädåkare inte får ha båda fötterna fastspända i liften har jag dock lite svårt att förstå. Måste vara något säkerhetstänk i stil med att den kan fastna mellan benen och i och med att du inte kan lyfta ena foten då så kan du inte få loss den. Eller om du släpas efter liften kan det krävas mycket kraft att kånka sig ur situationen om du har båda bindningarna knäppta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Tillbaka
Topp