Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dupa" data-source="post: 407340" data-attributes="member: 31216"><p>Det är grymt irriterande. Personligen så hatar jag att ha nått på benet som gör att byxorna inte hänger fritt etc.</p><p>Tvivlar på att den fyller någon funktion.</p><p>Skulle villja se någon form av statistik över hur många som skadas av skenande brädor. Sen vill jag se hur många av de brädorna som HADE fångrem men som ägarna tagit av.</p><p>Givetvis kommer SLAO inte kunna visa någon sådan statistik för det händer i princip aldrig.</p><p>Sverige är i princip det enda land som kräver fångrem. </p><p>Jag har upplevt samma sak som du men det går komma runt. Nåra gånger har jag börjat prata engelska eller tyska när dom försöker stoppa mig och då står det oftast still för dom- "öööh you need a ööööh..." och innan de har kommit på vad det heter är jag halvägs upp i liften.</p><p>Annars funkar det att ha med sig en bit snöre. Om nån gnäller knyt fast den i bindningen cooch dra den runt benet, det räcker enligt slao reglerna. Sedan tar du av den så fort som möjligt. Åker du i samma lft igen vänta tills människan påpekar innan du ens sätter dit den. De gånger jag testat det har dom sagt till mig max 2-3 ggr innan dom lessnat.</p><p></p><p>Det är en verkningslös regel som är föråldrad som fan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dupa, post: 407340, member: 31216"] Det är grymt irriterande. Personligen så hatar jag att ha nått på benet som gör att byxorna inte hänger fritt etc. Tvivlar på att den fyller någon funktion. Skulle villja se någon form av statistik över hur många som skadas av skenande brädor. Sen vill jag se hur många av de brädorna som HADE fångrem men som ägarna tagit av. Givetvis kommer SLAO inte kunna visa någon sådan statistik för det händer i princip aldrig. Sverige är i princip det enda land som kräver fångrem. Jag har upplevt samma sak som du men det går komma runt. Nåra gånger har jag börjat prata engelska eller tyska när dom försöker stoppa mig och då står det oftast still för dom- "öööh you need a ööööh..." och innan de har kommit på vad det heter är jag halvägs upp i liften. Annars funkar det att ha med sig en bit snöre. Om nån gnäller knyt fast den i bindningen cooch dra den runt benet, det räcker enligt slao reglerna. Sedan tar du av den så fort som möjligt. Åker du i samma lft igen vänta tills människan påpekar innan du ens sätter dit den. De gånger jag testat det har dom sagt till mig max 2-3 ggr innan dom lessnat. Det är en verkningslös regel som är föråldrad som fan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Tillbaka
Topp