Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 407964" data-attributes="member: 64225"><p>Tack Pinn för att du förklarade varför fångremen egentligen finns där. Så jag slapp. </p><p></p><p>Dock så kan jag säga att min gamla Atlantis var jävligt slut i skruvhålen och jag har faktiskt lyckats kliva ur med ena bindningen fast på foten, utan bräda. Andra bindningen satt kvar om än löst.</p><p></p><p>Angåend en lös fot i liften så vette fan om det ger bättre säkerhet. när jag skulle lära mig åka så tog jag ankarliften upp med en kille som var bättre än mig och skulle hjälpa mig hålla balansen. Såklart så föll vi med ca 50 meter kvar av backen. Han försvann i bakvattnet men för mig så följer ankaret mitt främre ben nedåt och vidare längs brädan medans jag faller. För att slutligen haka fast alldeles förträffligt i bakre bindningen. Hur mycket jag än slet så kom jag inte så långt fram med armarna att jag fick loss den och släppade med till toppen då den lossnade av sig självt. Tur var inga skador förutom stoltheten. Men kontentan är ju att hade jag vart fastspänd på båda fötterna hade jag, om jag fastnat, förmodligen hamnat i en betydligt bättre sits för att komma ur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 407964, member: 64225"] Tack Pinn för att du förklarade varför fångremen egentligen finns där. Så jag slapp. Dock så kan jag säga att min gamla Atlantis var jävligt slut i skruvhålen och jag har faktiskt lyckats kliva ur med ena bindningen fast på foten, utan bräda. Andra bindningen satt kvar om än löst. Angåend en lös fot i liften så vette fan om det ger bättre säkerhet. när jag skulle lära mig åka så tog jag ankarliften upp med en kille som var bättre än mig och skulle hjälpa mig hålla balansen. Såklart så föll vi med ca 50 meter kvar av backen. Han försvann i bakvattnet men för mig så följer ankaret mitt främre ben nedåt och vidare längs brädan medans jag faller. För att slutligen haka fast alldeles förträffligt i bakre bindningen. Hur mycket jag än slet så kom jag inte så långt fram med armarna att jag fick loss den och släppade med till toppen då den lossnade av sig självt. Tur var inga skador förutom stoltheten. Men kontentan är ju att hade jag vart fastspänd på båda fötterna hade jag, om jag fastnat, förmodligen hamnat i en betydligt bättre sits för att komma ur. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fångrem
Tillbaka
Topp