Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMA" data-source="post: 44451" data-attributes="member: 14890"><p>Fångrem (leash) är bland det dummaste som uppfunnits, använder det aldrig. När jag någon gång hasar runt på plankan i Sverige (enda landet jag varit i där liftvakterna kräver att du skall ha det) så brukar jag knyta fast ett snöre i skon så att det ser ut som att jag har en leash. Att förklara för dessa imbecilla grottmänniskor att det skall ganska mycket till innan de 8 skruvar som mina bindningar sitter fast i brädan med skall slitas loss eller att alla straps skall gå av är som att prata med en vägg. Tacka gud för att jag slipper möta dessa människor mer än nödvändigt.</p><p></p><p>Vad jag tror är skälet till leashkravet är att många för i tiden (-80-talet) åkte omkring med ganska dåliga plattbindningar som man kunde flyga ur. Men idag känns det som att de inte existerar utanför Ryssland. Men vem tror att svenska SKIDförbundet eller vem det nu är som har drivit igenom den här regeln skall förstå det. Hursomhelst så är det ingen snowboardåkare som ligger bakom den här smörjan.</p><p></p><p>Men om du vill ha en leash (fångrem) så rekomenderar jag att du tar en av de korta som brukar följa med burtonbindningar. Du känner säkert någon som har en liggande någonstans.</p><p></p><p>Men jag tycker mer illa om leashar än George Bush (kanske inte helt sant men nästan).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMA, post: 44451, member: 14890"] Fångrem (leash) är bland det dummaste som uppfunnits, använder det aldrig. När jag någon gång hasar runt på plankan i Sverige (enda landet jag varit i där liftvakterna kräver att du skall ha det) så brukar jag knyta fast ett snöre i skon så att det ser ut som att jag har en leash. Att förklara för dessa imbecilla grottmänniskor att det skall ganska mycket till innan de 8 skruvar som mina bindningar sitter fast i brädan med skall slitas loss eller att alla straps skall gå av är som att prata med en vägg. Tacka gud för att jag slipper möta dessa människor mer än nödvändigt. Vad jag tror är skälet till leashkravet är att många för i tiden (-80-talet) åkte omkring med ganska dåliga plattbindningar som man kunde flyga ur. Men idag känns det som att de inte existerar utanför Ryssland. Men vem tror att svenska SKIDförbundet eller vem det nu är som har drivit igenom den här regeln skall förstå det. Hursomhelst så är det ingen snowboardåkare som ligger bakom den här smörjan. Men om du vill ha en leash (fångrem) så rekomenderar jag att du tar en av de korta som brukar följa med burtonbindningar. Du känner säkert någon som har en liggande någonstans. Men jag tycker mer illa om leashar än George Bush (kanske inte helt sant men nästan). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Tillbaka
Topp