Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duderino" data-source="post: 44465" data-attributes="member: 14977"><p>Fångrem är ett dumt påhitt som inte löser problemet.</p><p></p><p>-opraktiskt</p><p>-alla tar av sig den så fort brädan ska bäras osv</p><p>- fungerar inte på en "parkerad" bräda</p><p></p><p>Det blir ju inte bättre av att SLAO har utfärdat en rekommendation på att alla ska ha "lång fångrem". Vad är definitionen på en lång fångrem? Så lång så att den räcker runt buken på den som hittat på detta?</p><p></p><p>Det är inte avsaknaden av fångrem som fått brädorna att susa nerför backen, det är dåligt omdöme. Jag har åkt bräda i tio år och har inte sett brädor fara nerför backen mer än kanske fem gånger, inte vid något tillfälle har någon blivit skadad. Jag har aldrig ens hört talas om att någon har blivit skadad. Dåligt omdöme dödar dock folk i skidbackarna så gott som årligen.</p><p></p><p>Den lösning som skulle kunna fungera är "brädstopper", dvs motsvarande som skistopper. Det var tråkigt att höra att SOB (Son Of a Bitch?) inte verkar fungera. Men det måste komma något som fungerar framöver för fångrem gör det inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duderino, post: 44465, member: 14977"] Fångrem är ett dumt påhitt som inte löser problemet. -opraktiskt -alla tar av sig den så fort brädan ska bäras osv - fungerar inte på en "parkerad" bräda Det blir ju inte bättre av att SLAO har utfärdat en rekommendation på att alla ska ha "lång fångrem". Vad är definitionen på en lång fångrem? Så lång så att den räcker runt buken på den som hittat på detta? Det är inte avsaknaden av fångrem som fått brädorna att susa nerför backen, det är dåligt omdöme. Jag har åkt bräda i tio år och har inte sett brädor fara nerför backen mer än kanske fem gånger, inte vid något tillfälle har någon blivit skadad. Jag har aldrig ens hört talas om att någon har blivit skadad. Dåligt omdöme dödar dock folk i skidbackarna så gott som årligen. Den lösning som skulle kunna fungera är "brädstopper", dvs motsvarande som skistopper. Det var tråkigt att höra att SOB (Son Of a Bitch?) inte verkar fungera. Men det måste komma något som fungerar framöver för fångrem gör det inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Tillbaka
Topp